جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماهواره و فضای مجازی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: با توجه به معضلات و تورم اقتصادی در جامعه، دشمنان و رسانه های بیگانه بستر تبلیغات منفی را مناسب دیده اند و با اخبار کذب به دنبال ملتهب کردن جامعه هستند.

حجت الاسلام علی سالاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه کشور، اظهار کرد: بیانات جامع رهبر معظم انقلاب در جمع ائمه جماعت و توصیه های معظم له نشان داد که ایشان نسبت به اوضاع ممکلت بسیار حساس هستند و تمامی حوزه های جامعه را به خوبی رصد می کنند.

این استاد حوزوی ادامه داد: یکی از نکات جالب توجه در بیانات معظم له در این سخنرانی، توجه ویژه ایشان به نسل جوان بود. امام خامنه ای به خوبی مشکلات جوانان را به ائمه جمعه گوشزد فرمودند که این منویات باید در دستور کار دولت و نظام قرار بگیرد.

حجت الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی می تواند فرصتی برای پیاده شدن نقشه های دشمنان باشد، گفت: در این برهه تاریخی از نظام و با توجه به معضلات و تورم اقتصادی در جامعه، دشمنان و رسانه های بیگانه بستر تبلیغات منفی را مناسب دیده اند و با اخبار کذب به دنبال ملتهب کردن جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه سالانه میلیاردها دلارها توسط دشمنان هزینه جنگ رسانه ای علیه نظام اسلامی می شود، افزود: در حال حاضر تعداد شبکه های ماهواره ای فارسی زبان که علیه نظام فعالیت می کنند بسیار گسترش یافته است که این خود نشان از تلاش دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای استحاله فکری جوانان و ملت ایران دارد.

حجت الاسلام سالاری گفت: از سوی دیگر نگاه برخی از خانواده ها به مسئله اعتقادی و عقیدتی سطحی است به طوری که استفاده از شبکه های ماهواره ای در بعضی منازل برای آنان و فرزندانشان به امری عادی تبدیل شده است، که این همان خواسته دشمنان می باشد.

این استاد حوزوی با تاکید بر ضرورت تقویت رسانه ملی و دیگر رسانه های برون مرزی کشور، عنوان داشت: متاسفانه باید اذعان کرد که در بحث رسانه کارنامه بسیار درخشان و قابل دفاعی نداریم، پتانسیل های بسیاری در بحث رسانه در کشور داریم، ولی در استفاده از آنها هنوز وضعیتی منفعل داریم که این وضعیت به هیچ وجه به صلاح نظام و انقلاب نمی باشد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر کار فرهنگی برای قشر نوجوان و جوان در کشور تخصصی نیست و نهادهای متولی بعضا اهمال کاری دارند، لذا متولیان فرهنگی باید وارد میدان شوند زیرا این امر وظیفه ای ملی و دینی می باشد.

حجت الاسلام سالاری در پایان گفت: از طلاب و روحانیون درخواست می شود در این فصل از سال که ایام فراغت نوجوانان و جوانان است، نسبت به انجام کارهای فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha