پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمک امداد اسلامی به بازماندگان سیل در جنوب آسیا

حوزه/ موسسه بین المللی امداد اسلامی در بریتانیا طی بیانیه ای برای کمک به سیل زدگان در جنوب آسیا از جمله کشورهای نپال، هند، بنگلادش و پاکستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، امداد اسلامی بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرده، در حالی که باران‌های موسمی صدها هزار نفر را در جنوب آسیا آواره کرده است، این موسسه خیریه جهانی پیشگام کمک رسانی فوری به آسیب دیدگان ناشی از سیل می شود.

در بیانیه گروه آمده است: ده ها هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند و از آخر هفته بیش از 100 نفر تمام دارایی شان را از دست داده اند. بارش در نپال متوقف شده اما در هند، بنگلاش و پاکستان در روزهای آینده باران شدیدی در پیش است.

 در ادامه بیانیه آمده است: در نپال ما با اوکسام و امداد نپال همراه شده ایم تا نیازهای ضروری از جمله سرپناه و صابون برای سیل زدگان فراهم سازیم. ما همچنین از طریق طرح فعلی مان برای مقابله با قاچاق کودکان در نپال در موارد اضطراری اطلاع رسانی انجام خواهیم داد.

به گفته مقامات آمار مرگ و میر در سیل های موسمی در جنوب آسیا از مرز 160 نفر گذشته و میلیون ها انسان و حیوان در سه کشور همچنان با خسارت و مشکلاتی مواجه هستند. حداقل 90 نفر در نپال جانشان را از دست داده و 62 نفر در ایالت آسام در شمال شرقی هندوستان در هفته گذشته جان باختند. ده ها نفر نیز در سیل بنگلادش کشته شدند. در نپال وزیر کشور اعلام کرد که 36 هزار و 728 نفر در اثر باران های موسمی خسارت دیده اند. سیل همچنین باعث شده که 13 هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha