جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار غلامرضا سلیمانی  رئیس سازمان بسیج مستضعفین

حوزه/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر ضرورت حضور جوانان انقلابی در فضای مجازی گفت: فضای مجازی یک امکان گسترده برای بیان اعتقادات، نظرات، آگاهی بخشی و مقابله با ترفندهای دشمن که سعی در دروغ‌پراکنی اشاعه منکرات دارند، است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت دانشجویی گفت: وظیفه ما این است که در سازمان بسیج مستضعفین از ظرفیت نیروهای بسیجی استفاده کنیم؛ البته ظرفیت‌های خوبی نیز داریم باید این ظرفیت‌ها ساماندهی و سازماندهی شود.

وی افزود: تکمیل مرحله جامعه‌سازی و رسیدن به امت‌سازی در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه بسیج و بسیجیان است؛ یکی از برکات انقلاب اسلامی توجه به تربیت نوجوانان و جوانان انقلابی و فرهیخته است و در دوره‌های مختلف و در طی ۴۰ سال گذشته این مهم به خوبی انجام گرفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: با توجه به بیانه گام دوم انقلاب، شاهد یک برنامه‌ریزی قوی و مستحکم در جهت اعتلای تربیتی نوجوانان و جوانان و ترویج روحیه ایثار و مقاومت در دوره جدید انقلاب هستیم که بسیج با همکاری علما این رسالت را بر عهده گرفتند.

سردار سلیمانی عنوان کرد: امروز هم شاهد هستیم که هزاران نفر از دانش آموزان از سراسر کشور در کنار محضر شریف و نورانی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) جمع شدند که در یک دوره متنوع تربیتی، دینی و اعتقادی شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید حضور سازمان‌یافته جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی جهت اعتلای انقلاب اسلامی و جهت عظمت میهن و کشور عزیزمان شکل گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نقش جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار مشهود است، گفت: در حال حاضر، جوان‌سازی و جوان‌گرایی، جزو برنامه‌های اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و کادرهای جوان وظایف مهم و گسترده‌ای را بر عهده گرفتند.

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره استفاده از نیروهای جوان و انقلابی در جهت تسهیل امر زیارت گفت: از برنامه‌های بسیج، توجه به برنامه‌های زیارتی است و حضور در مکان‌های مذهبی از جمله حرم مطهر رضوی و مکان‌های یادمان راهیان نور و انجام کارهای تربیتی در همین راستا هستند.

وی با تأکید بر ضرورت حضور جوانان انقلابی در فضای مجازی گفت: فضای مجازی یک امکان گسترده برای بیان اعتقادات، نظرات، آگاهی بخشی و مقابله با ترفندهای دشمن که سعی در دروغ‌پراکنی اشاعه منکرات دارند، است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اخیراً تصاویری در رسانه‌ها منتشر شده که نشان می‌داد در سالن‌های بسیار بزرگی، کادرهای سازمان‌های تروریستی پشت سیستم‌ها نشسته‌اند و کشورهای اروپایی سعی می‌کنند افکار عمومی را از طریق فضای مجازی تحت تأثیر قرار بدهند و اعتقادات خودشان که جیره‌خواری از استکبار است را ترویج کنند، لذا اهمیت حضور ما در فضای مجازی به‌منظور تبیین انقلاب اسلامی و بالا بردن قدرت نرم جمهوری اسلامی بسیار تعیین کننده است و بسیج باید این اقدام را در کانون توجه خود قرار دهد.

سردار سلیمانی با اشاره به تاریخچه زورگویی‌های انگلیس و کشورهای استعماری به حکومت‌های قاجار و پهلوی، اظهار کرد: زمانی با تهدید حکومت قاجار هرات را از ایران جدا کردند، در زمانی نیز که حکومت قاجار با دولت عثمانی اختلاف مرزی داشت، با اشغال خرمشهر بخشی از خاک کشور را به دولت عثمانی بخشیدند در حکومت پهلوی نیز بحرین را از ایران جدا کردند.

وی ادامه داد: اکنون با وجود حضور نیروهای ناتو در منطقه و با وجود اطلاع نیروهای نظامی انگلیس، کشتی متخلف انگلیسی توقیف و بازرسی می‌شود اما آن‌ها امکان مداخله را نداشتند؛ پیروزی انقلاب اسلامی در میهن عزیز سرآغاز تحولات بزرگ بین‌المللی بود.

سردار سلیمانی اظهار داشت: امروز نیز همچنان شاهد هستیم که استکبار جهانی و اردوگاه استکبار فاقد تحلیل و توان مناسب برای شناخت انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha