جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در حال حاضر شاهد فعالیت حدود ۹۰۰ پایگاه نهاد امامت جمعه در سطح کشور هستیم و در روزهای جمعه این پایگاه زنجیره گفتمان سازی را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بوشهر با موضوع چهلمین سال برگزاری نماز جمعه، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد فعالیت حدود 900 پایگاه نماز جمعه در سطح کشور هستیم و در روزهای جمعه این پایگاه ها مظهری برای وحدت بخشی و امید آفرینی به جامعه هستند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه به بازخوانی سخنان حضرت امام خمینی‌(ره) پیرامون اهمیت نماز جمعه پرداخت و گفت: به فرموده امام راحل «نماز جمعه نمايشى از قدرت سياسى اجتماعى اسلام است‌»؛ هر جمعه این نمایش قدرت بزرگ برگزار، و قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام به منصه ظهور گذاشته می شود. 

 امام جمعه چغادک، یکی از کارکردهای نماز جمعه و ائمه جمعه را پرداختن به مسائل سیاسی و اجتماعی جهان اسلام و کشور عنوان کرد و گفت: پرداختن به این مسائل باید حول محور وحدت و بدون تفرقه باشد، ائمه جمعه این وظیفه را بر خود می دانند که در حیطه سیاسی و اجتماعی بدون تفرقه و بدون توجه به حزب و گروه خاصی به آن بپردازند.

حجت الاسلام خدری بر کوشش در حفظ وحدت جامعه تاکید کرد و افزود: اگر در هر جایی این وحدت خدشه دار شود، در نماز جمعه بایستی اصلاح شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب «مركز فرهنگى هر شهر، نماز جمعه است‌ و امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی آن شهر است».

وی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نمازهاى جمعه، زنجيره گفتمان‌ساز است گفت: خدمت به نماز، خدمت به دین و تقوا است و هر اندازه که بتوانیم جنبه دینی جامعه را تقویت کنیم آسیب های جامعه نیز کاهش می یابد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در پایان بر تزریق روحیه امید آفرینی به جامعه تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha