جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش مهدی‌شهر

حوزه/ نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان مهدی‌شهر، به منظور بررسی راهکارهای افزایش همکاری ها، با حضور مدیر حوزه علمیه استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان مهدی‌شهر، به منظور بررسی راهکارها جهت افزایش همکاری با یکدیگر، با حضور مدیر حوزه علمیه استان سمنان ، به میزبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان مهدی‌شهر برگزار شد.

 

معنویت و اخلاق در مدارس بدون همراهی حوزه علمیه ممکن نیست

حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدی‌شهر، در این نشست با بیان اینکه رسالت مهم در زمینه تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان با همکاری حوزه های علمیه خواهران و برادران ممکن است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان راهبرد ۴۰ ساله دوم این انقلاب، ۷ توصیه مهم داشته اند که یکی از این توصیه های مهم مسئله معنویت و اخلاق است.

وی افزود: تقویت معنویت و اخلاق در مدارس آموزش و پرورش به تنهایی و بدون همراهی حوزه علمیه ممکن نیست، برپایی نمازجماعت در مدارس، تشویق دانش آموزان به حضور در مساجد و... می تواند بخشی از این رسالت مهم در عرصه تقویت اخلاق و معنویت باشد.

حجت الاسلام بارانی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید یک برنامه ریزی جدی داشته باشد که در طول سال تحصیلی، مدرسه ای بدون امام جماعت نباشد و اینکه آموزش و پرورش شرایط را برای حضور اساتید حوزه های علمیه در گفتمان های دینی در مدارس فراهم کند.

 

تاکید بر لزوم اجرا و تقویت طرح های تبلیغی در مدارس آموزش و پرورش

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در این نشست، ضمن تبریک به مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان مهدی‌شهر، اظهار داشت: پست و مسئولیت ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی، امانتی در دستان مسئولان است و هیچ گاه برای یک شخص ماندگار نخواهد بود؛ آنچه که می تواند موثر و مفید و ماندگار باشد خدماتی است که انسان در دوران مسئولیت خود به آحاد جامعه ارائه می دهد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با تاکید بر لزوم اجرا و تقویت طرح های تبلیغی در مدارس آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اثرات و نتایج مثبت کسب شده از طرح های تبلیغی در سطح مدارس، ضروری است تا طرح های تبلیغی با جدیت در مدارس پیگیری و اجرا شود.

 

فعالیت ۵ مدرسه امین در مهدی‌شهر

حجت الاسلام قادری، معاون تبلیغ شهرستان مهدی‌شهر نیز در این نشست با اشاره به فعالیت مدارس امین در سطح این شهرستان اظهار داشت: ۵ مدرسه امین در سطح شهرستان مهدی‌شهر و در شهرهای مهدی‌شهر، شهمیرزاد و درجزین فعالیت می کنند.

وی افزود: در راستای اعزام امام جماعت به مدارس شهرستان،باید نیاز سنجی های لازم از سوی مسئولان ذی ربط صورت گیرد تا در صورت نیاز و فراهم بودن شرایط نسبت به اعزام امام جماعت اقدام شود.

 

لزوم برنامه ریزی برای تداخل نداشتن طرح های تبلیغی با یکدیگر

 

حجت الاسلام سعید اعتمادی، نماینده هجرت در استان سمنان، نیز در این نشست، اظهار داشت: در طرح مدارس امین، با توجه به سهمیه ابلاغی از قم، به شهرستانهای استان تعلق می گیرد، در طرح مشاورین مذهبی تجربه های خوبی نیز کسب شده است که می تواند راهگشا دیگر مدارس برای بهره گیری از این طرح باشد.

 

وی افزود: در برنامه ریزی ها برای مدارس طوری برنامه ریزی شود تا طرح های حوزه علمیه و دیگر نهاد ها با یکدیگر تداخل نداشته باشد و این طور نباشد که چندین طرح در یک مدرسه اجرا و اما در برخی از مدارس فاقد طرح های تبلیغی و تربیتی باشیم.

 

 استقبال مدارس آموزش و پرورش از مبلغین امین

حجت الاسلام ابراهیم فامیلی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان سمنان، نیز در این نشست، ضمن تقدیر از همکاری های خوب آموزش و پرورش استان با حوزه علمیه، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان، همکاری های خوبی را با حوزه علمیه در عرصه اعزام مبلغین مناسبتی برای مناسبت های مختلف داشته و دارند.

وی با تاکید بر بومی گزینی در جذب طلاب افزود: جذب طلاب بومی به واسطه ماندگاری و حضور آنان در زادگاه خودشان می تواند به برنامه های تبلیغی و تربیتی دوام بیشتری ببخشد.

حجت الاسلام فامیلی گفت: با توجه به نتایج و بازخورد هایی که مدارس آموزش و پرورش استان از مدارس امین مشاهده کرده اند، شاهد افزایش استقبال مدارس آموزش و پرورش استان سمنان از مبلغین امین هستیم.

وی با تاکید بر توجه بیشتر مدیران مدارس آموزش و پرورش به طرح های تبلیغی و تربیتی تصریح کرد: آموزش و پرورش در صورت امکان از ائمه جماعات مدارس در پایان سال تحصیلی و یا ابتدای سال تحصیلی به منظور افزایش انگیزه در این افراد تجلیل کند.

 

لزوم اجرای طرح های تربیتی در مدارس

امیر صالحی نژاد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهدی‌شهر، در این نشست ضمن استماع سخنان حاضرین در این نشست، از آمادگی کامل آموزش و پرورش شهرستان مهدی‌شهر برای اجرای طرح های تربیتی حوزه علمیه در مدارس این شهرستان خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha