جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس با اشاره به فضاسازی شهرها به مناسبت هفته بزرگداشت اقامه نماز جمعه، گفت: مسابقه تفسیر سوره جمعه از برنامه‌هایی است که در هفته بزرگداشت نماز جمعه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام حسین ملک مکان، صبح امروز در همایش مسئولان ستادهای نماز جمعه استان فارس که در مسجد شهدای مصلی شیراز برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام باقر(ع)، اظهار داشت: نماز جمعه مورد تأکید دین اسلام و فریضه الهی است .

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس تصریح کرد: یکی از دعاهایی که حضرت ابراهیم(ع) به پیشگاه خداوند داشتند این بود که خدایا هم خودم و هم ذریه ام را از اقامه کنندگان نماز قرار بده، نماز جمعه نیز یکی از نمازهایی است که حضرت ابراهیم(ع) از خداوند طلب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پنجم مرداد سالروز اقامه نماز جمعه در کشور است، به همین مناسبت هفته‌ای را با عنوان بزرگداشت نماز جمعه نام‌گذاری کرده‌اند؛ یکی از ویژگی‌هایی که امسال نسبت به سال‌های گذشته دارد این است که همانند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، چهلمین سال برگزاری نماز جمعه نیز هست، به همین مناسبت برنامه‌های مفصلی پیش‌بینی‌شده است.

حجت‌الاسلام ملک مکان ابراز کرد: ستادی به‌عنوان چهلمین سال اقامه نماز جمعه در کشور به طبع استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل‌شده است، که به همین دلیل دو کمیته فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای در استان و شهرستان‌ها تشکیل‌شده است، اقداماتی نیز در این راستا انجام‌شده که برخی از آن کشوری و برخی دیگر استانی است.

وی برنامه‌های کمیته رسانه‌ای را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: در موضوع رسانه‌ای، سرودها و نماهنگ‌هایی آمده شده است که قبل از نماز جمعه از طریق سایت‌ها و صداوسیما پخش خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس ادامه داد: طرح بنر هفته چهلمین بزرگداشت اقامه نماز جمعه چاپ و در شهرها فضاسازی شود، همچنین مسابقه تفسیر سوره جمعه از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته بزرگداشت نماز جمعه اجرا خواهد شد.

وی به برنامه‌های هفته بزرگداشت نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: تجلیل از ائمه جمعه فقید، تجلیل از خانواده ائمه جمعه فقید، فضاسازی شهری با استفاده از پوسترهای تبلیغی، هماهنگی با پایگاه‌های اوقات فراغت و کانون‌ها در حضور در نماز جمعه، فرهنگ‌سازی و دعوت مردم به حضور در نماز جمعه به مناسبت چهلمین سالگرد نماز جمعه، بخشی از برنامه‌های ستاد اقامه نماز جمعه به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام ملک مکان، دیدار با ائمه جمعه، ایجاد انگیزه و دعوت از مردم با پیامک‌های ارسالی، تجلیل از ائمه جمعه سابق در نماز جمعه، برپایی ایستگاه صلواتی، برقراری غرفه‌های محتوایی و ارائه خدمات در فضای جانبی مصلی، اجرای سرود نماز جمعه توسط دانش آموزان، تجلیل از پیشکسوتان نماز جمعه، برپایی نمایشگاه خدمات و دستاوردهای نماز جمعه، برپایی نمایشگاه عکاسی را از دیگر برنامه‌های این مجموعه در هفته بزرگداشت نماز جمعه دانست.

وی همچنین ضمن تشکر از همراهی اعضای ستاد اقامه نماز جمعه، افزود: این توفیق را قدر بدانید و بخشی از آنچه در آخرت به آن امید خواهید داشت نیز این موضوع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha