جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرهنگ مهرداد حاجی زاده، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم

حوزه/ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم بر ضرورت آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مهدی یزدیان در نشست تعاملی با معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه از وقوع انواع آسیب های اجتماعی به وسیله هر دو سازمان مشترک است و با تعامل دوسویه می توان قدم های بزرگی برداشت.

وی افزود: مهارت و حرفه آموزی، اشتغال زایی و به تبع آن کسب درآمد می تواند حرفه آموزان را از اکثر جرایم و انواع آسیب های اجتماعی  دور نگه دارد.

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان تأکید کرد: ما سعی کردیم  این نگاه پیشگیرانه را به همه مراکز آموزشی تابعه اعم از دولتی و آزاد و همچنین به حرفه و کارآموزان تسری دهیم.

وی ادامه داد: سالانه 15 هزار نفر کارآموز در آموزشگاه های ما آموزش می بینند و پس از کسب مهارت جذب بازار کار می شوند و ما بر این باوریم که بیکاری مادر اثر جرایم و آسیب های اجتماعی است، بنابراین داشتن شغل و کار می تواند در کاهش جرایم و آسیب ها بسیار تأثیرگذار باشد.

یزدیان افزود: سعی ما براین است که اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه مانند زنان بی سرپرست، بد سرپرست و یا سرپرست خانوار و همچنین کودکان کار را  در اولویت پوشش آموزشی قرار دهیم.

وی با اشاره به توافقنامه ستاد کل نیروهای مسلح با سازمان متبوع خود گفت: آموزش و مهارت آموزی سربازان وظیفه با جدیت ادامه دارد و امکانات مهارتی بسیار خوبی در کارگاه های آموزشی ما در اختیار کار آموزان قرارگرفته و مزایای خوبی نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان افزود: ما آمادگی کامل داریم که انواع دوره های مهارت آموزی را با اعمال تخفیفات ویژه برای خانواده کارکنان فرماندهی انتظامی استان برگزار کنیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز گفت: جهل و بیکاری عمده دلایل ارتکاب جرم در جامعه است و ما بایستی با فراهم کردن زمینه اشتغال و ارتقای دانش و سطح آگاهی شهروندان در جهت کاهش جرایم تلاش کنیم.

سرهنگ مهرداد حاجی زاده افزود: پلیس هم یک سری خدماتی دارد که می تواند برای کارکنان سازمان فنی حرفه ای و خانواده آن ها و نیز حرفه آموزان ارائه کند.

وی این خدمات را شامل مشاوره و مددکاری اجتماعی رایگان و همچنین سخنرانی و ارائه هشدارها و پیام های پلیس دانست که توسط کارشناسان انتظامی ارائه خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد: ادامه داد: به هر شکلی که می شود باید برای ارتقای دانش و آگاهی شهروندان و همچنین اشتغال زایی و مهارت آموزی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اقدام شود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha