پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خواهران

حوزه/ گروه فرهنگی تبلیغی «یاوران مهدی(عج)» از سال ۹۶ با هدف ایجاد بصیرت و نشاط با بهره گیری از مباحث نهج البلاغه و تفسیر قرآن کریم راه اندازی می شود.

مهری السادات میرلوحی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به فعالیت های گروه فرهنگی تبلیغی «یاوران مهدی(عج)» از سال 96 هدف از تشکیل این گروه را ایجاد بصیرت و نشاط با بهره گیری از مباحث نهج البلاغه و تفسیر قرآن کریم عنوان و اظهار کرد: متأسفانه خلاء های عاطفی در خانواده ها ایجاد شده و بر همین اساس تربیت کودکان تاحدودی مختل شده است، لذا از مباحث مثبت اندیشی برای کار با افراد استفاده می کنیم.

وی افزود: گروه فرهنگی تبلیغی «یاوران مهدی(عج)» در ابتدا کار خود را با شش نفر از طلاب زیر نظر دفتر تبلیغات شروع کرد و اکنون با اضافه شدن دو مبلغه دیگر کار را با هدف جذب خواهران به این دسته از فعالیت ها، ادامه می دهیم.

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی «یاوران مهدی(عج)» از اثرگذاری فعالیت های این گروه خبر داد و گفت: در این کلاس ها روی عقاید افراد کار می شود و در تلاش هستیم تا بانوان در این کلاس ها به سطح بالاتری از آرامش برسند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش کرده ایم تا مشاوره هایی را به بانوان ارائه دهیم  و از مشاوره های چهره به چهره، جلسات پرسش و پاسخ و اردوهای زیارتی و سیاحتی استفاده نموده ایم.

میرلوحی با اشاره به برگزاری برنامه هایی در ایام مذهبی به ویژه در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: دو فعالیت عمده در ماه مبارک رمضان توسط گروه فرهنگی تبلیغی یاوران مهدی تحت عنوان مسابقه کتابخوانی ویژه جوانان و فراخوان تهیه دل نوشته به مناسبت وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها برای نوجوانان برگزار شد.

وی اضافه کرد: از بانوان پانزده تا هفتاد سال مخاطب گروه فرهنگی تبلیغی «یاوران مهدی(عج)» هستند و کار به صورت محله محور انجام می شود و سعی بر این است که جوانان و نوجوانان بیشتر به این برنامه ها جذب شوند.

مدیر گروه فرهنگی تبلیغی «یاوران مهدی(عج)» عنوان کرد: اگر گروه های فرهنگی - تبلیغی و مبلغین برای جوانان برنامه ریزی کنند و به خودسازی آنها کمک نمایند به نظر می رسد می توانند تاثیرگذاری بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به رسالت خطیر طلاب و به ویژه مبلغین به عنوان سرباز امام زمان (عج)، برگزاری دوره هایی برای مهارت افزایی خواهران مبلغه را لازم دانست و افزود: بر اساس توصیه اساتید ابتدا باید مقبولیت و سپس محبوبیت وجود داشته باشد، در حالی که بسیاری از افراد انتظار دارند از همان ابتدا کلاس آماده ای باشد و بتوانند کلاس داری کنند، در حالی که ما به آنها توصیه می کنیم ابتدا این مقبولیت ومحبوبیت ایجاد شود.

میرلوحی کار بر اساس فطرت انسان ها را اثرگذارترین روش برای تربیت و هدایت عنوان کرد و ادامه داد: آیات سوره انعام و به ویژه آیاتی که مرتبط با حضرت ابراهیم علیه السلام است همه گروه های سنی را با مباحث توحیدی آشنا می کند، ولذا بر اساس تجربه دریافته ایم که اگر کار بر اساس فطرت انسان ها انجام شود بسیار بهتر به سرانجام می رسد و می توان از آیات قرآن در مباحث تربیتی و توحیدی بهره برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha