شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
چهارمحال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با عصر ظهور حضرت ولی عصر (عج) و نقد جریان های مدعیان مهدویت، ویژه اساتید و مبلغین سطوح عالی استان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد احمدی در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان با بیان اینکه روحانیان در عصر حاضر مسئولیت های مهمی برعهده دارند، گفت: جریان‌های فرقه‌ای مختلفی تشکیل شده و به‌راحتی فعالیت می‌کنند و مردم را فریب می‌دهند؛ به‌گونه‌ای که برخی از مردم به دلیل جهل مذهبی جذب این فرقه‌ها می‌شود، ازاین‌رو باید تلاش و فعالیت ما روحانیان برای مقابله با این فرقه‌های باطل بیشتر باشد.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با توجه به اینکه عرفان‌های نوظهور در حال فعالیت و ضربه زدن به دین و اعتقادات مردم هستند، لذا حوزه های علمیه در جهت روشنگری پیشگیرانه و مقابله با جریانات انحرافی رسالت دارند.

وی تاکید کرد: ما درمان فرهنگی و دینی را وظیفه خود می‌دانیم که مسلما نباید فقط به صورت سلبی باشد و نیاز به کار ایجابی و معرفی عرفان ناب شیعی نیز هست به همین علت از جمله فعالیت‌های ما تبیین عرفان ناب شیعه و کاربردی کردن آن در جامعه امروزی است.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت چند جانبه برای مقابله با عرفان‌های نوظهور و مباحث فرق و ادیان گفت: همان گونه که برای مواد مخدر و راهنمایی و رانندگی به صورت گسترده و همگانی عمل می‌شود، برای مباحث فرق و ادیان نیز باید فعالیت‌های گسترده و جدی صورت گیرد

وی بیان کرد: براین اساس دوره نقد مدعیان دروغین مهدویت با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ویژه اساتید، کادر و  مبلغین سطوح عالی مدارس علمیه استان چهارمحال و بختیاری از 25 تیرماه الی سوم مردادماه، در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد با حضور استاد نجم الدین  طبسی و دیگر اساتید دفتر تبلیغات اسلامی قم، در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha