جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لقمان پور

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: برای معرّفی تمدن اسلامی به دنیا مجموعه جامعه المصطفی و حوزه علمیه دارای ظرفیت های فراوانی هستند و طلابی که از دیگر کشورها در این مراکز به طلبگی مشغولند، می توانند نمایندگان ما در کشورهای خود باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام علی لقمان پور صبح امروز در هشتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با طرح برگزاری برنامه روز قم که در سالن جلسات شورا برگزار شد، عنوان کرد: نقش مردم شریف قم در برگزاری مراسم روز قم بسیار مهم و موثر است.

وی افزود: همشهری های قمی ما ظرفیت های بالایی دارند، این مردم در انقلاب و دفاع مقدس و آزادسازی مهران بسیار خوش درخشیده اند و امروز جایگاه آن ها در امور باید برجسته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: ما باید در راستای تمدن نوین اسلامی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و حرم حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه قم از این ظرفیت برخوردار است که این تمدن را به جهانیان معرفی کند.

حجت الاسلام  لقمان پور ادامه داد: عربستان در پاکستان و افغانستان با ایجاد یک دانشگاه، جایگاه علمی خود را تقویت کرده و امروز در شهرهای مختلف کشور جایگاه های معنوی خود را پیدا کرده، ما باید به دنبال برنامه ریزی ویژه باشیم تا قم جایگاه معنوی و علمی خود را پیدا کند.

وی بیان کرد: برای معرفی تمدن اسلامی به دنیا مجموعه جامعة المصطفی و حوزه علمیه دارای ظرفیت های فراوانی هستند و طلابی که از دیگر کشورها در این مراکز به طلبگی مشغولند، می توانند نمایندگان ما در کشورهای خود باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما نیازمند راه اندازی یک دبیرخانه ویژه و دائمی هستیم تا برنامه های فرهنگی روز قم را در طول سال پیگیری کند.

حجت الاسلام  لقمان پور اضافه کرد: برخی از موسسات ما مانند موسسه شرق در اروپا و آمریکا نقش آفرینی می کنند و ما می توانیم از ظرفیت های بزرگ آن ها استفاده کنیم.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha