پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آغاز سال تحصیلی جدید مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی

حوزه/ در دوران ابتدایی، چادرم را می‌بوسیدم و آن را روی میز می‌گذاشتم، بدون آن که بحث ما حجاب و عفاف باشد. دانش‌آموزی علت را جویا شد؛ گفتم چادرم است و آن را دوست دارم. این نشان حضرت زهرا(س) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، «خانم مازارچی» از استادان حوزه و دانشگاه، در نشست عمومی اخلاق با موضوع عفاف و حجاب، که در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدای قم  برگزار شد، با بیان این که هر فردی در زندگی با مسائل گوناگون روبه‌رو می‌شود، گفت: رفتار فرد در شرایط مختلف، نشان‌دهنده طرز فکر اوست. طرز فکر شما، شیوه زندگی شما را درست می‌کند. در بحث حجاب و عفاف، اگر اصول و اساس آن را بدانید، همیشه آن را مقدس خواهید دانست و نوبت به صدور حجاب توسط شما به دنیای اطرافتان می‌رسد.

وی ضمن بیان خاطره‌ای از بحث عفاف و حجاب عنوان کرد: در دوران ابتدایی، چادرم را می‌بوسیدم و آن را روی میز می‌گذاشتم، بدون آن که بحث ما حجاب و عفاف باشد. دانش‌آموزی علت را جویا شد؛ گفتم چادرم است و آن را دوست دارم. این نشان حضرت زهرا(س) است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پس از مدت‌ها مادر آن دانش‌آموز سراغم آمد و گفت: دخترم با تقلید از رفتار شما، حجاب را در فامیل ما ترویج کرد.

وی یادآور شد: برای صدور عفاف و حجاب باید علاقه خود را با دقت در رفتار و گفتار داشته باشیم. مادری که چادرش را بی‌نظم گوشه‌ای می‌اندازد و می‌گوید از گرما خفه شدم و زیبایی چادر را نشان نمی‌دهد، نمی‌تواند فرزند خود را به چادر علاقه‌مند کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی نیکپور IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    من شاگرد درس اخلاق اسلامی استاد مازارچی دراموزشکده فنی درسال ۱۳۶۶ بودم.معامی متواضع بااخلاق وصبوربودند