پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پویش مردمی  حجاب و عفاف میراث ایرانی گرایش جهانی در سمنان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان گفت: نگاه اسلام به زن همراه با کرامت اوست، زیرا حجاب کرامت و شخصیت زن را تضمین می کند.

خانم شمسی طاهری، مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، پیرامون عفاف و حجاب را تکریم خویشتن و احترام به آزادی دانست و  گفت: حجاب وظیفه ای است که بر عهده زنان است که در برخورد با نامحرم باید رعایت شود و این وظیفه آزادی او را سلب نمی کند.

متن مصاحبه را در ادامه بخوانید:

به نظر شما، حجاب بانوان نشان دهنده تکریم است یا تحقیر او؟

با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب، حجاب نشان دهنده تکریم زن در جامعه است. تأکید اسلام بر لزوم پوشش زنان نشان دهنده این است که می خواهد حرمت و کرامت و ارزش زن در جامعه حفظ شود. 

در واقع نگاه اسلام به زن همراه با کرامت اوست، زیرا حجاب کرامت و شخصیت زن را تضمین می کند. از نظر دین اسلام، لباس نشان دهنده نوع شخصیت انسان است و با طرز پوشیدن لباس و پوشش تا اندازه ای شخصیت او مشخص می شود.

 

به نظر شما حجاب با آزادی زن منافات دارد؟

برخلاف عقیده کسانی که حجاب را محدودیت برای زن تلقی می کنند، از دیدگاه اسلام حجاب با آزادی زن منافات ندارد، زیرا حجاب وظیفه ای است که بر عهده زنان است که در برخورد با نامحرم باید رعایت شود و این وظیفه آزادی او را سلب نمی کند. زنان می توانند با رعایت پوشش مناسب در صحنه اجتماع وارد شوند و مانند مردان به کار و فعالیت بپردازند.

 

چرا بانوان باید در جامعه حجاب داشته باشند؟

پوشش اسلامی مجوز حضور سالم و پررنگ بانوان در عرصه های دینی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره است. اگر بی حجابی در جامعه رواج یابد، روابط زن و مرد از مجرای ارزش های دینی و اسلامی خارج می گردد. علاوه بر این، بدحجابی موجب سست شدن بنیان خانواده می شود، لذا با رعایت پوشش، هم امنیت زن در جامعه تضمین می شود و هم آسیب های اجتماعی و خانوادگی کاهش پیدا می کند.

 

در عصر حاضر، مهم ترین وظیفه زنان برای حفظ ارزش های دینی در جامعه چیست؟

مهم ترین وظیفه زنان برای حفظ ارزش های دینی در جامعه، رعایت عفاف و پاکدامنی است. زنان با حفظ حجاب خود سلامت جامعه و خانواده را تضمین می کنند و از فساد و بی بند و باری در جامعه جلوگیری می نمایند. اگر بانوان به ارزش های دینی توجه نکنند و به خواهش های نفسانی پاسخ دهند، سلامت خود و جامعه را به مخاطره می اندازد.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا سیدقلعه IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    به نظر من داشتن حجاب به ادم حس امنیت رو میده و ادم حس نمی کنه که در خطره. داشتن حجاب باعث میشه لبخند حضرت زهرا رو بخری و چه لذتی بالاتر از اینکه خریدار لبخند حضرت زهرا باشی