پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین جدیری معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین جدیری گفت: در هر دوره از اردوهای خانوادگی مرکز خدمات در فصل تابستان حدود ۵۰ خانواده حضور خواهند داشت و در ۱۱ دوره اردو بیش از ۲ هزار ۵۰۰ نفر شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جدیری با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای خانوادگی مرکز خدمات، گفت: تقویت انسجام خانواده و هویت بخشی به خانواده طلاب یکی از رویکردهای مهم مرکز خدمات در اسناد بالادستی این مرکز است و این اردوها در راستای همین رویکرد برگزار می‌شود؛ به طور مشخص‌تر یکی از اهداف برگزاری اردوها تقویت حس تعلق و انسجام میان اعضای خانواده است.

وی بیان کرد: ایجاد فضای نشاط و سرزندگی در میان خانواده‌ها همراه با فضای معنوی در قالب تفریح سالم در یک جمع طلبگی از دیگر اهداف برگزاری این اردوها است.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: از مهم‌ترین اهداف برگزاری اردوهای خانوادگی ارتقای سطح دانش خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف مهارت‌های زندگی است و به همین منظور در طول اردو، در کنار بحث‌های تفریحی و سرگرمی، کارگاه‌هایی آموزشی با موضوعاتی مشخص ویژه خانواده‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال جاری موضوع آشنایی والدین با فرزند پروری به عنوان رویکرد اصلی اردوها انتخاب شد و با توجه به این رویکرد، جامعه مخاطبین را از میان خانواده‌هایی انتخاب کردیم که فرزندان 7 تا 17 سال دارند و کارگاه‌های آموزشی نیز متناسب با این رویکرد برگزار می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین جدیری خانواده‌های پرجمعیت را از اولویت‌های حضور در این اردوها عنوان کرد و گفت: معمولاً به دلیل هزینه‌های سنگین، این خانواده‌ها امکان سفر به مناطق تفریحی را ندارند و ما درصدد هستیم با برگزاری این اردوها بخشی از دغدغه‌های این خانواده‌ها را پوشش دهیم.

وی تصریح کرد: اردوهای خانوادگی در سال جاری به‌صورت متمرکز در اردوگاه میرزا کوچک خان شهر رامسر برگزار می‌شود؛ این اردوگاه یکی از چند اردوگاه برتر کشور است و شهر رامسر نیز جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد و در نظرسنجی‌ از خانواده‌ها نیز منطقه شمال و دریا در اولویت مناطق انتخابی قرار داشته است.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات با بیان اینکه این اردوها از اول مرداد تا سوم شهریور ماه در 11 مرحله برگزار خواهد شد، گفت: اداره ورزش و نشاط معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات متناسب با جمعیت هر استان سرانه‌ای در نظر گرفته است و اگر استانی نتوانست از ظرفیت کامل خود استفاده کند این ظرفیت می‌تواند به استان دیگری اختصاص یابد.

وی بیان کرد: از همه استان‌های کشور در این اردو شرکت می‌کنند و حتی از سیستان و بلوچستان که فاصله بسیاری تا رامسر دارد خانواده‌هایی برای حضور در این اردوها ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین جدیری اظهار کرد: برای خانواده روحانیان مرحوم، جامعه نخبگانی و استادان حوزه اولویت‌هایی برای حضور در اردوها در نظر گرفته شده است و یکی از اردوها ویژه این عزیزان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: حضور مستمر یک مشاور خانم و آقا از برنامه‌های مهم در این اردوها است و علاوه بر برگزاری کارگاه‌های فرزند پروری، مشاوره‌های خصوصی به خانواده‌ها ارائه خواهند کرد.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های هنری مانند سفال‌گری، رحل سازی و گچ و آینه از دیگر برنامه‌های اردوهای خانوادگی است که متناسب با مخاطب و شرایط زمانی اردو برگزار خواهد شد.

وی به برنامه‌های ورزشی و تفریحی اردوها اشاره کرد و افزود: برای این اردوها برنامه‌ها و بازی‌های جدیدی مانند زنجیر تانک، صفحات مطبق، گوی و میدان، برج تعادل، کفش هزارپا و ... در نظر گرفته شده است که توسط مربی ورزشی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین جدیری بیان کرد: علاوه بر این بازی‌های جدید، مسابقات ورزشی تیر و کمان، بدمینتون، دارت و تفنگ بادی جزو برنامه‌های تفریحی اردو هستند و همچنین بحث‌های گردشگری را متناسب با آب و هوای رامسر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این اردوها شرایطی را فراهم کرده‌ایم که علاوه بر برگزاری برنامه‌های ورزشی مختص آقا و خانم، برخی برنامه‌ها به صورت خانوادگی اجرا شود.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: برای استفاده حداکثری والدین از کارگاه‌های مشاوره، مهدکودک‌ ویژه کودکان و خردسالان دایر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در هر دوره از اردوهای خانوادگی مرکز خدمات حدود 50 خانواده حضور خواهند داشت و در 11 دوره اردو بیش از 2 هزار 500 نفر شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جدیری گفت: در تلاش هستیم اردوهای امسال نسبت به سال‌های قبل از نظر کیفی ارتقا داشته باشد و همچنین امیدواریم با افزایش بودجه مرکز در سال‌های آینده، افراد بیشتری در این اردوها حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: در پایان از رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که نسبت به بحث اردوها اهتمام خاصی دارند و همکارانم در معاونت خانواده و امور فرهنگی که بیش از 5 ماه است برای برگزاری این اردوها تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha