پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رقابت های «حجاب برتر» در پایتخت غنا برگزار می شود

حوزه/ در نخستین دوره رقابت های «حجابی» در آکرا، پایتخت غنا، زنان مسلمان حجاب برترشان را به نمایش گذاشته و دانش شان را درباره اهمیت و دلیل حجاب ارتقا می دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از allafrica، نخستین دوره رقابت های «حجابی» در آکرا، پایتخت کشور آفریقایی غنا برگزار شد، که هدف آن قدرتمند سازی زنان مسلمان برای پوشیدن حجاب اسلامی اعلام شده است.

این رویداد تحت عنوان «توانمند سازی زنان مسلمان مستعد برای ارتقاء اعتدال و توسعه ملی» نام گذاری شده است. علی ادریسو، مدیر مسابقه «حجابی» گفت: این ریوداد برای این طراحی شده تا برای زنان مسلمان درباره هدف و ارزش حجاب در جامعه و اینکه چرا باید حجاب اسلامی داشته باشند، آگاهی رسانی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر زنان مسلمان حجاب به سر می کنند، اما از ارزش های آن ناآگاه هستند.

وی توضیح داد: این رقابت حجابی به مدت 5 هفته به طول خواهد انجامید و هر یک از 9 شرکت کننده که به طور موفقیت آمیزی وارد مسابقات شود باید اهمیت حجاب را همانطور که در قرآن مجید به آن اشاره شده، در مراحل مختلف مسابقه به نمایش بگذارد.

مدیر افزود: روند مسابقه ادامه خواهد داشت تا برنده نهایی ظهور یابد.

وی افزود: قضات تا 60% قدرت انتخاب دارند و 40% بقیه را مردم انتخاب می کنند.

حاجیه عیده الجبریل، بنیانگذار مرز خیریه اسلامی برای جهت گیری زنان، ریاست نشست را به عهده داشته و گفت: ما نمی خواهیم زنان زیبا را مثل آنچه غربی ها به عنوان زن شایسته انتخاب می کنند، داشته باشیم، بلکه می خواهیم کاری کنیم که زنان بیشتری به اهمیت حجاب یا پوشش و نقش آن در زندگی محجوب پی ببرند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این رویداد به شرکت کنندگان و علی الخصوص تمام زنان مسلمان کمک شود تا دلیل اهمیت حجاب را در جامعه درک کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha