سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: ۷۶ امام‌جمعه در استان حضور دارند که ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌ حسین ملک مکان، پیش از ظهر امروز در جلسه ای با اعضای هیئت‌امنای موکب حضرت ابوالفضل العباس(ع) قشقایی‌های ایران در کربلا که در دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه ارائه گزارش فعالیت‌های فرهنگی عشایری به‌ویژه موکب قشقایی‌ها موجب خوشحالی و خرسندی است، اظهار داشت: جامعه عشایری جامعه‌ای بزرگ، اصیل و کهن است.

وی بابیان اینکه در شهرستان‌ها از وجود ظرفیت‌های عشایر استفاده می‌کنیم، افزود: با جامعه عشایر آشنا هستم، چراکه خودم نیز اهل روستا بوده و بافرهنگ و آداب آشنایی کامل دارم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان فارس بروز و ظهور منش عشایر را کار بسیار بزرگ و مطلوبی دانست و تصریح کرد: تشکیل گروه‌های تبلیغی در میان عشایر بسیار کار فرهنگی بسیار خوبی است.

وی به تعداد ائمه جمعه استان فارس نیز اشاره کرد و بیان داشت: 76 امام‌جمعه در استان حضور دارند که ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی است؛ یکی از استان‌هایی هستیم که اکثر شهرها و شهرستان‌های آن دارای امام‌جمعه هستند تا جایی که حتی یکی از روستاهای استان نیز دارای نماز جمعه است.

حجت الاسلام ملک مکان خاطرنشان کرد: اگر در کارهای فرهنگی و تبلیغی عشایری نیاز به حمایت بود این آمادگی وجود دارد با توجه به اینکه ائمه جمعه متولیان فعالیت‌های فرهنگی هستند همراهی‌هایی را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha