پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: ساخت مسکن یکی از نیازهای اساسی جامعه و جوانان است و مسئولان باید برای مدیریت این حوزه تلاش بیشتری داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار  مسئولین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) که ظهر امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در راستای ساخت مسکن با راهکار کاهش هزینه‌های ساخت بسیار مهم و حیاتی است، زیرا با این راهکار اقشار کم درآمد نیز می‌توانند صاحب خانه شوند و قزوین نیز به این موضوع نیازمند است.

 علی‌اکبر محرابیان از مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز در این دیدار اظهار کرد: در چند ماه گذشته با تأکیدی که مقام معظم رهبری برای حمایت از ساخت مسکن برای اقشار محروم داشتند، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به این موضوع ورود پیدا کرده است.

محرابیان ادامه داد: در تلاش هستیم تا بخشی از جامعه که امکان تأمین مسکن در شرایط عادی را ندارند به کمک تسهیلات، زمین و روش‌های ساخت مورد حمایت قرار گیرند تا صاحب مسکن شوند.

 وی عنوان کرد: در این راستا با دولت و بانک مسکن توافقی صورت گرفته است که رقم خوبی را بدون سپرده به این اقشار تسهیلات بدهند و ستاد نیز زمین‌هایی را با نرخ کارشناسی پایین برای این موضوع در نظر می‌گیرد.

 محرابیان خاطرنشان کرد: برای ساخت و ساز با استفاده از توان قرارگاه خاتم و مشاورین توانمند این مجموعه، قیمت ساخت را نیز پایین آورده‌ایم تا در توان مردم باشد.

 این مسئول با بیان اینکه در کل کشور 50 هزار واحد در نظر گرفته شده است، بیان کرد: سهمیه استان قزوین در این طرح 700 واحد است و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) آن را اجرایی خواهد کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha