چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید محمود علوی - وزیر اطلاعات در سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: جامعه اگر نسبت به کارکردهای منفی بی تفاوت باشد اثر آن به کل جامعه می رسد و اگر انسان با میکروب و ویروس آسیب می بیند جامعه هم آسیب می بیند، لذا جامعه باید آسیب شناسی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، ظهر امروز در آیین رونمایی از چهار جلد کتاب «انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک» به میزبانی تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان، اظهار داشت: ملت ایران در سایه رهبری امام راحل در انقلاب اسلامی‌ کارکرد بسیار زیبایی را داشته است و در دیگر مبارزات، مردم ما ملتی بودند که برای تحقق آرمان سیاسی دست به مبارزه و فداکاری زده، قربانی و شهید دادند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه قرآن توصیه به سیر در زمین و آموختن از تاریخ گذشتگان داشته است و اسلام تنها برای فرد زندگی قائل نیست و برای جمع هم زندگی قائل است، تصریح کرد: اسلام برای فرد و جامعه اصالت فرض می کند و هم فرد و هم جامعه شناسنامه دارند و در لابلای آیات قرآن موارد زیبایی در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اینکه جامعه به دلیل قدرت انتخاب مکلف است و اسلام تکالیفی برای فرد و جامعه تعیین کرده است، افزود: جامعه به جهاد خداجویانه و رهایی بخش مستضعفان مکلف شده و جهاد وطیفه جامعه است و این جامعه قدرت انتخاب و اراده دارد و نوع کارکرد جامعه، یک کارنامه به جا می گذارد و حساب و کتاب هر جامعه با این کارنامه است و ملتی که کارنامه ای دارد پاسخ کارکرد خود را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی، با بیان اینکه در نظام دینی برای آبروی افراد ارزش قائل می شویم و اجتماعات هم دارای حیثیت و آبروی جمعی هستند، خاطرنشان کرد: جامعه اگر نسبت به کارکردهای منفی بی تفاوت باشد اثر آن به کل جامعه می رسد و اگر انسان با میکروب و ویروس آسیب می بیند جامعه هم آسیب می بیند، لذا جامعه باید آسیب شناسی داشته باشد.

وی افزود: مقاومت، ایستادگی و صلابت مردم ما در زیر سایه رهبری مقام‌ معظم رهبری هم چنین اقتدار و هیمنه ای که در سطح جهانی شکل گرفته ریشه در مبارزات نسل نخست انقلاب و تعریف آن به نسل بعد دارد و نسل امروز به تاسی از نسل های انقلاب راه مقاومت، ایستادگی و عدم کرنش در برابر ظلم در مقیاس جهانی با هدایت از رهبری را به مرحله اثبات رسانده است.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که انقلاب اسلامی هویت بخشی دارد، تاکید کرد: هر نسلی در عقبه خود مبارزاتی با دیکتاتوری ظلم و خفقان می بیند احساس هویت و ریشه در اعماق تاریخ کرده و خود را متعهد به آن مسیر می بیند.

وی با اشاره به اینکه ویروس اختلاف جامعه را نابود می کند، گفت: همانطور که فرد مسوولیت‌هایی برای کارنامه مثبت خود دارد یک ملت هم باید کارنامه مثبت داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی، با اشاره به رونمایی از کتاب انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک گفت: این مجموعه ها باعث آشنایی نسل جوان با مبارزات پدرانشان و الگویی برای حرکت آن ها در مسیر انقلاب اسلامی می شود و این کتاب شناسنامه و زندگینامه مردم سمنان است و نگارش زندگینامه جامعه ها از سوی قرآن آموزنده اعلام شده است.

وی با بیان اینکه دِینی که مردم استان در مبارزات انقلابی بر دوش وزارت اطلاعات داشتند امروز توسط وزارت با انتشار کتاب انقلاب اسلامی استان سمنان به روایت اسناد ساواک به نحو مطلوب ادا شد، افزود: در بیشتر استان های کشور از این گونه مجموعه کتاب ها منتشر شده و در واقع تدوین مجموعه ها را ادای دین در برابر مردمی چون مردم سمنان می دانیم.

وزبر اطلاعات با بیان اینکه انتقال میراث مبارزاتی مردم استان به نسل های بعد آموزندگی و سازندگی دارد و مردم واقف به دستاوردها شده و در مسیر مقاومت و مبارزه با ظلم و ستم در مقیاس جهانی گام بر می دارند،گفت: از روزهای آغاز قیام امام راحل، مردم استان سمنان نشان دادند مردمی آگاه، با بصیرت و هوشیار گوش به مرجعیت و علمای بزرگوار استان بودند.

وی با بیان اینکه از سال های ۴۱ و ۴۲ جای جای استان سمنان پاسخ مثبت به ندای امام راحل داده شد و علمای استان روح انقلابی و تعهد داشته و در حرکت انقلابی از وحدت برخوردار بودند، تصریح کرد: استان سمنان خاستگاه علمای بزرگواری بوده است و با حضور این علما، ادبا، نخبگان علمی دانشگاهی، ریاست فعلی جمهوری، طبیعی بود مردم این دیار در برابر دعوت امام راحل سریع لبیک بگویند.

بر پایه این گزارش، «انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک» مجموعه کتاب چهار جلدی است که وقایع انقلاب در استان سمنان را از ۱۳۴۰ تا سال ۱۳۵۷ پیروزی انقلاب اسلامی روایت می کند، این کتاب به همت مرکز بررسی اسناد تاریخی تدوین و منتشر شده است و امروز سه شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha