جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجمع روحانیون و سرمربیان بسیج کارگری و کارخانجات کشور

حوزه/ مجمع روحانیون و سرمربیان بسیج کارگری و کارخانجات کشور با موضوع اقتصاد مقاومتی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مجمع روحانیون و سرمربیان بسیج کارگری و کارخانجات سراسر کشور با موضوع اقتصاد مقاومتی امروز 1 مردادماه 1398 در مجتمع شاهد شهر قم برگزار شد.

در این نشست یک روزه از هر استان یک روحانی فعال فرهنگی؛ تربیتی و تبلیغی که به عنوان سرمربی تعیین شده بود حضور داشت.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی، رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه  به تبیین  ضرورت، اهداف، ابعاد و اجزای اقتصاد مقاومتی از منظر اسلام و مقام معظم رهبری پرداخت و همچنین مأموریت ها و وظایف بسیج و سرمربیان را در موضوع اقتصاد مقاومتی تشریح کرد.

عضو هیأت علمی گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان  اینکه قدم اول در اقتصاد مقاومتی؛ حمایت از کالای ایرانی در سازمان روحانیت است و در این راستا کارگروه عملیاتی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسینی منش کار خود را آغاز کرده است، ادامه داد: دستور اصلی این کارگروه که متشکل از نمایندگان مراکز حوزوی است، نهادینه کردن استفاده از کالای ایرانی در سازمان روحانیت می باشد.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه یکی دیگر از گام های اقتصاد مقاومتی را استفاده از کالای ایرانی در خانواده های ایرانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی، مباحث گوناگونی مطرح است و در مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی مدلی را طراحی کرده ایم که راه حل تمام مشکلات اقتصادی کشور است، افزود: مدل فعلی اقتصاد که منجر به شکست شده است، مورد قبول ما نیست؛ بلکه مدلی برتر است که ابتدا به جای تولید به توزیع توجه کند و بعد از تعیین توزیع و بازار هدف نسبت به تولید اقدام نماید.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی سپس الگوی اقتصادی آیت الله شاه آبادی را برای حاضرین تشریح کرد.

در این جلسه کتب مختلفی از جمله مبانی نظری و اصول راهبری اقتصاد مقاومتی نوشته حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی و همکاران، نظام اقتصاد مقاومتی الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام به قلم حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی وکتاب حمایت از کالای ایرانی؛ چرایی، چیستی و چگونگی به نویسندگی محمدجواد توکلی به حاضرین معرفی شد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین محسنی به ضرورت حضور و مشارکت مردم در پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره و اهداف و برنامه های جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی را برای حاضرین تشریح کرد.

همچنین در این نشست، حجت الاسلام حسینی منش نسبت به حمایت از کالای ایرانی در سازمان روحانیت توضیحات مختصری ارائه نمود.

در بخش پایانی این برنامه حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده به مباحث روز بانکداری پرداخت.

گفتنی است: این نشست با حمایت بسیج کارگری و همکاری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه برگزار شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha