شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ بازسازی واقعه غدیر خم در خراسان جنوبی( شهرخوسف)

حوزه/ مسئول سازمان مرکز اردویی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: ۲۹ مرداد ماه همزمان با عید سعید غدیر خم، واقعه غدیرخم در استان اردبیل بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، بهروز زارعی، مسئول سازمان مرکز اردویی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: طبق تمهیدات و هماهنگی‌های به عمل آمده 29 مرداد ماه همزمان با عید سعید غدیر خم، واقعه غدیرخم در استان اردبیل بازسازی می‌شود که شهرستان‌های خلخال و بیله‌سوار در این زمینه جزو موارد انتخابی است.

وی با اشاره به این که برنامه‌های مختلفی به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: عید غدیر خم فرصت مناسبی برای الگوسازی و شناسایی سیره نبوی است که باید با معرفی واقعه بزرگ عید غدیر خم به اهمیت آن نیز پرداخته شود و نسل جوان و امروزی از این مسئله آگاه شوند.

مسئول سازمان مرکز اردویی سپاه حضرت عباس(ع) با اشاره به اهمیت پرداخت به فلسفه وجودی این روز خجسته بیان کرد: باید از تمامی ابعاد به اهمیت این عید پرداخته شود چرا که این عید به عنوان یکی از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان و مکمل دین اسلام است و باید در امر آگا‌ه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در این ارتباط برنامه‌های مناسبی داشته باشیم.

زارعی تصریح کرد: دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی این برنامه برای برگزاری هر چه باشکوه این مراسم برنامه‌های لازم را تدوین کرده‌اند و امید می‌رود با همکاری دستگاه‌های مربوطه این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود و بتوانیم این واقعه تاریخی را آن طور که باید و در خور و شان شهدای والامقام برگزار کنیم.

وی بیان کرد: از جمله دیگر برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده می‌توان به خطبه خوانی غدیر خم و اهدای کتاب در رابطه با این واقعه  و سیره عملی حضرت علی(ع) در بین جوانان اشاره کرد که در تمامی این موارد برنامه‌ریزی‌های لازم به شکل مناسب و اساسی انجام یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha