جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۵ سال انتظار برای تایید ساخت مسجد در شهر ساحلی آفریقای جنوبی

حوزه/ درحالی که درخواست نامه مسلمانان شهر ساحلی "گوردون بی" در آفریقای جنوبی برای ساخت مسجد در ۵ سال گذشته ۱۳۴ مرتبه رد شده است و جامعه اسلامی این شهر هنوز یک مسجد مستقل ندارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از dailymaverick، مسلمانان شهر ساحلی گوردون بی در آفریقای جنوبی، با گذشت 5 سال هنوز در انتظار تاییدیه برای ساخت مسجد هستند.

جامعه اسلامی این شهر ساحلی از سال 2014 تاکنون برای ساخت یک مسجد و مرکز اسلامی در شهرشان درخواست نامه داده اند و با وجود اینکه پس از 5 سال بالاخره شورای شهری اجازه ساخت مسجد را داده است، یک درخواست تجدید نظر بار دیگر روند مسجدسازی در این شهر را به تأخیر انداخته است.

درحالی که شهرداری مسجدسازی برای مسلمانان را به تاخیر می اندازد، جامعه اسلامی این منطقه در 6 سال گذشته از یک انبار قدیمی در پشت مرکز خرید برای عبادت و اقامه نمازهای جماعت استفاده می کند.

در این میان نمازخانه موقت مسلمانان دارای معایب زیادی می باشد از جمله اینکه ورودی آن از منطقه کثیفی از شهر می گذرد و پس از عبور از یک پلکان طولانی به طبقه بالا، فضای کافی برای نماز خواندن جمعیت زیاد مسلمانان در این منطقه نیز وجود ندارد.

جامعه اسلامی گوردون بی در سال 2014 قطعه ای زمین را به هدف ایجاد یک مسجد مستقل خریداری کردند. این قطعه زمین به مساحت 2 هزار و 700 مترمربع تقریبا دو خیابان با نمازخانه و انبار قدیمی فاصله دارد. هزینه ساخت مسجد 1.2 میلیون راند (واحد پول آفریقای جنوبی) است. کمک های مالی اعضای مختلف جامعه اسلامی و کمک های اهدایی خارجی سبب شد مسلمانان بتوانند بودجه ساخت مسجد را تهیه کنند، با این حال سنگ اندازی های شورای شهری تا به امروز مانع ایجاد این مسجد شده است. مسلمانان می گویند که تاکنون بیش از 130 بار درخواست نامه آنان توسط این شورا رد شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha