جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اتهام تروریستی برای عاملان حمله به مرکز اسلامی امام علی در ملبورن

حوزه/ سه فرد عضو داعش که به جرم بمب اندازی به مرکز اسلامی امام علی (ع) در شهر ملبورن در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفته اند، با اتهام تروریستی روبرو هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از 7news، سه مرد به جرم پرتاب بمب آتش زا و حریق در مرکز اسلامی امام علی (ع) در شهر ملبورن استرالیا، قرار بازگشت به دادگاه را داشته به جرم تروریستی متهم خواهند شد.

در طی جلسات دادگاه، عبدالله چرانی و حاتم مخیبر دو متهم این پرونده به جرم شرکت در اقدام تروریستی دسامبر 2016 ، علیه مرکز اسلامی امام علی (ع)، مسجد متعلق به شیعیان واقع در محله فائوکنر در شهر  محاکمه شده اند. محمد و چرانی نیز به جرم تلاش برای اقدام تروریستی پس از اینکه یک ماه پیش حمله نافرجامی به مسجد داشته اند متهم گردیدند. این دو نفر پیشتر به خاطر نقش شان در طرح حمله تروریستی در روز کریسمس 2016 و هدف قرار دادن میدان فدراسیون ملبورن، کلیسای سنت پائول و ایستگاه خیابان فلیندرز نیز محکوم شده بودند.

این افراد ماه گذشته در جلسه دادگاه از جرایم شان علیه شیعیان و عضویت در داعش ابراز پشیمانی کرده بودند، اما اندرو تاینی قاضی دادگاه با نگاه تردید به ابراز پشیمانی آنان نگاه کرد.

در جلسه دادگاه دو متهم بمب گذاری علیه مسجد را انکار کردند درحالی که فرد سوم به انجام این عمل اعتراف کرد اما آن را یک اقدام اعتراضی نه تروریستی دانست! دادگاه عالی ویکتوریا قرار است امروز بعدازظهر رای نهایی اش را در رابطه با این سه تروریست اعلام کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha