شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
  پیکر آیت الله سید محمد رضا الخرسان در نجف اشرف تشییع شد

حوزه/ پیکر آیت الله سید محمد رضا الخرسان از علمای حوزه علمیه نجف اشرف با حضور گسترده علما و مردم در نجف اشرف تشییع شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پیکر آیت الله سید محمد رضا الخرسان از علمای حوزه علمیه نجف اشرف با حضور گسترده علما و مردم در نجف اشرف تشییع شد.

در این مراسم حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا سیستانی و برادرش حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر سیستانی از فرزندان حضرت آیت الله سیستانی و مسئولین نجف اشرف حضور داشتند.

حضرت آیت الله حکیم بر پیکر آیت الله الخرسان نماز خواندند و پیش از آن حجت الاسلام و المسلمین سید صادق الخرسان فرزند مرحوم خرسان در کربلا نماز میت اقامه کرد و این طبق وصیت آیت الله الخرسان بود.

پیکر آیت الله الخرسان در حجره شماره 30 آستان مقدس علوی و کنار مسجد الخضرا و قبر آیت الله خوئی دفن شد.

شایان ذکر است که آیت الله سید محمد رضا الخرسان از علمای برجسته حوزه علمیه نجف اشرف روز سه شنبه در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی یکی از شاگردان و نزدیکان آیت الله سید ابوالقاسم خوئی بود که عمرش را در راه خدمت به دین، مذهب شیعه و حوزه علمیه نجف اشرف سپری کرد و از اعضای کمیته عالی حوزه علمیه مشرف بر انتفاضه شعبانیه سال 1991 میلادی بود که از سوی آیت الله خوئی تعیین شده بود.

سید محمد جواد الخرسان فرزند آیت الله الخرسان در سال 1982 میلادی به دست رژیم بعثی صدام به شهادت رسید و پیکر وی به پدرش تحویل داده نشد.

مراسم بزرگداشت وی امشب در مسجد الکلیدار نجف اشرف و فردا پنج شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام رضا (ع) واقع در گذرخان قم برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha