چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ابتکار «اعتباربخشی به هتل های مسلمان پسند» در مالزی آغاز شد

حوزه/ وزیر مالزیایی اعلام کرد که برای نخستین بار ابتکار جدیدی به منظور به رسمیت شناختن و اعتباربخشی به هتل های مسلمان پسند در مالزی تشکیل شده و این سازمان هتل ها را رتبه بندی می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، محمدین کتاپی وزیر گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی اعلام کرد، سازمان جدیدی برای اعتباربخشی به اقامتگاه های سازگار با شریعت اسلامی برای گردشگران، راه اندازی شده است، این اعتباربخشی توسط مرکز گردشگری اسلامی انجام می شود که توسط یک آژانس دولتی ارائه می گردد و در نوع خود بی نظیر است.

کتاپی گفت: ما نخستین کشوری در جهان هستیم که یک ابتکار با پشتوانه دولتی در این زمینه ساخته ایم، چنین استانداردها و اعتباربخشی در بازار همیشه توسط موسسات مسافرتی انجام می شوند.

وی گفت: پیاده سازی «به رسمیت شناختن هتل های مسلمان پسند» ، یک ابتکار مهم برای تقویت صنعت گردشگری، به ویژه بخش گردشگری اسلامی است، که توسعه این صنعت به مرحله بعدی وارد شده است.

محمدین گفت: مالزی  پتانسیل بخش گردشگری اسلامی را به رسمیت می شناسد، چرا که مسافران از کشورهای اسلامی به ویژه خاورمیانه، بزرگترین خرج کنندگان در صنعت گردشگری مالزی به حساب می آیند.

به گفته او سه سطح برای هتل ها درنظر گرفته می شود، پلاتین، طلا و نقره، که بر اساس سطح انطباق با استانداردهای تعیین شده است.

این مقام اقتصادی در مالزی گفت: در سال 2018، مالزی تقریبا 5.2 میلیون گردشگر و مسافران مسلمان داشته است. پتانسیل فوق العاده 1.8 میلیارد مسلمانی جهان باید به عنوان یک فرصت برای تمام ذینفعان گردشگری مربوطه درنظر گرفته شود.

وی گفت: آمارها همچنین تخمین زده که تا سال 2020، میزان گردشگران مسلمان به 160 میلیون مسلمان خواهد رسید. و انتظار می رود که این رقم تا سال 2026 به 230 میلیون برسد. به علاوه کشورهای غیراسلامی چون ژاپن، کره جنوبی و تایوان نیز به بازار گردشگری اسلامی پیوسته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha