شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فضای مجازی

استاد حوزه در جمع طلاب مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) فاضل آباد، گفت: فضای مجازی شمشیر دولبه ای است که هم در دست دوست است و هم در دست دشمن، لذا طلاب خود را برای پاسخگوی به شبهات این عرصه آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سلسه کلاس های آموزش شبهه شناسی، هر هفته چهارشنبه ویژه بانوان مداح شهر فاضل آباد و مبلغان مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) این شهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله قدمی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قدمی در این جلسه بیان کرد: شبهه از ابتدای تاریخ انسانیت بوده و ادامه دارد، مثلا حضرت آدم(ع) به خداوند یقین داشت، ولی به تدریج با وسوسه های شیطان یقین او تبدیل به شک و شبهه شد.

وی اضافه کرد: در مقابل شبهات، گاهی باید حالت تدافعی گرفت و گاهی حالت حمله یعنی قبل از شبهه افکنی دشمن، مسائل پیش بینی و اقدامات لازم اندیشیده شود، مانند اینکه قبل از ورود بیماری واکسینه صورت بگیرد.

استاد حوزه عنوان کرد: پاسخ به شبهات شامل دو قسم است؛ پاسخ حلی و پاسخ نقضی، به گونه ای که شخصی را که شبهه افکنی کرده با موضوع درگیر کرده و به این صورت شخص قانع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قدمی خاطرنشان کرد: فضای مجازی شمشیر دولبه ای است که هم در دست دوست است و هم در دست دشمن که می تواند با شبهه افکنی، ذهن ها را مشوش کند و هم می تواند اثرات مثبت داشته و به عنوان نیروی بازدارنده از ان استفاده شود، مانند اینکه اگر فسادی صورت گیرد همه از طریق فضای مجازی متوجه شوند.

وی با اشاره به این که در پاسخ به شبهات از دو منبع کتاب قرآن و سنت و احادیث پیامبر(صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین (علیهم السلام) استفاده می شود، افزود: سیره علماء چنین بوده که احکام را از کتاب و سنت استخراج می کردند.

استاد حوزه در پایان ضمن پاسخگویی به شبهات مطرح شده، بیان کرد: طلاب باید پاسخگوی شبهات مطرح شده در فضای مجازی و در سطح جامعه باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha