جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجرای طرح میثاق طلبگی در حوزه علمیه هرمزگان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه هرمزگان از برگزاری دوره «میثاق طلبگی یک» با حضور ۲۵۰نفر از داوطلبان ورود به حوزه‌ استان خبر داد.

حجت الاسلام میثم دستوار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، از برگزاری دوره میثاق طلبگی یک در استان خبر داد و گفت: افراد معرفی شده به این دوره ۲۵۰نفر هستند .

وی افزود: داوطلبان جدید الورود حوزه علمیه از ۱۲ لغایت۱۸ مردادماه برای حضور دراین دوره در دو مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس در مقطع سیکل و آل البیت بندرلنگه در مقطع دیپلم حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام دستوار بیان داشت: این دوره معمولا اردوی یک هفته ای است و داوطلبان ورود به حوزه با نظام آموزشی و تربیتی حوزه آشنا می شوند و مسئولین حوزه هم داوطلبان را از جهات مختلف برای ورود به این عرصه مورد ارزیابی قرار می دهند.                                                               
ند.
وی در خصوص ویژگی های این دوره ادامه داد: در واقع داوطلبان ورود به حوزه علمیه پنج مرحله ی پذیرشی را باید طی کنند که مرحله اول قبولی در آزمون، مرحله دوم مصاحبه در مدرسه علمیه، مرحله سوم مشاوره و روانشناسی، مرحله چهارم شرکت در دوره میثاق طلبگی و مرحله پنجم اختبار و تثبیت است.

حجت الاسلام دستوار افزود: در این دوره افراد شرکت کننده، زندگی طلبگی را تمرین می کنند، به این صورت که قبل از نماز صبح بیدار می شوند و بعد از اقامه نماز صبح به جماعت، ورزش صبگاهی در کنار آب های نیلگون خلیج فارس برنامه ی هر روزه اردو خواهد بود. بعد از ورزش نیز صبحانه و کمی استراحت و سپس کلاس ها شروع می شود.

وی ادامه داد: سرگروه ها و اساتید دوره به صورت شبانه روزی در کنار داوطلبان خواهند بود و آنان را از ارزیابی و بررسی خواهند کرد. در پایان این دوره نیز میثاق نامه و عهد و پیمان با حضرت ولی عصر(عج) و ائمه اطهار علیهم السلام بسته می شود که تا آخر سرباز امام زمان (عج) باقی بمانند.

معاون تهذیب حوزه علمیه هرمزگان در خصوص برنامه کلاس های دوره توضیح داد: در طول دوره روزانه سه کلاس با عناوین آشنایی با نظام تعلیم تربیت حوزه و آشنایی با اخلاق و زی طلبگی و کلاس رسم و رسومات طلبگی برگزار می شد و یک کلاس نیز به صورت کلاس عمومی برای همه افراد به صورت واحد برگزار می شد.

حجت الاسلام دستوار ادامه: در این دوره  علاوه بر برنامه های تعیین شده، دیدار با عالمان مطرح استان و کارگاه هایی در مورد، سبک زندگی اسلامی، بصیرت افزایی سیاسی، برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به اهداف مورد نظر در این دوره، بیان داشت: تلاش ما این است که افراد داوطلب ورود به حوزه آشنایی کافی با سبک زندگی طلبگی و حوزه علمیه داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha