جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام می‌دارد؛ نهادهای حاکمیتی، قوای سه‌گانه و ارگان‌های فرهنگی و صداوسیما باید از حریم الهی حجاب پاسداری کنند و اجرای این فریضه الهی را به‌صورت جدی و پیگیرانه از مجموعه و تشکیلات زیر نظر خود شروع کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تأکید بر حفظ حجاب، عفاف و حمایت از آمرین به معروف به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حجاب به‌عنوان یکی از ارزش‌های دینی، جایگاهی مهم و رفیع در سبک زندگی اسلامی دارد و خود به‌تنهایی یکی از سلاح‌های کارساز فرهنگی در مواجهه با تیرهای سهمگین و سمی فساد است. به همین دلیل جریان ضد بشری و ضد دینی استکبار با طراحی و عملیاتی کردن بحث‌های انحرافی چون حجاب اجباری، در تلاشی گسترده به دنبال شکستن حرمت‌های الهی و نفی عملی احکام فقهی حجاب است.

زن مسلمان باعفت در نگاه کردن، سخن گفتن، راه رفتن و زینت کردن، در کنار گوهر حجاب در نقش یک مبارز فرهنگی، مروج غیرت، حیا و عفاف در جامعه ظاهر می‌شود و استحکام‌بخش بنیان خانواده‌ها و نظام اجتماعی است. لذا لازم است با تبیین فرهنگ دینی و درونی سازی ارزش‌های شرعی و عرفی در خانواده‌ها، نظام آموزشی و رسانه‌ها مقدمات ازدواج‌ بهنگام جوانان فراهم و با امربه‌معروف و ترویج عفت و پوشیدگی مقدمات استحکام فرهنگی و تقویت نقش دین در تربیت انسان‌های متعالی فراهم گردد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از تمام بانوان مؤمن و انقلابی که آراسته به پوشش‌های وزین اسلامی و چادر هستند اعلام می‌دارد؛ نهادهای حاکمیتی، قوای سه‌گانه و ارگان‌های فرهنگی و صداوسیما باید از حریم الهی حجاب پاسداری کنند و اجرای این فریضه الهی را به‌صورت جدی و پیگیرانه از مجموعه و تشکیلات زیر نظر خود شروع کنند و با قاطعیت حامی مؤمنین آمر به معروف و ناهی از منکر باشند و با توجه به اینکه بخش اعظمی از ناهنجاری‌های اجتماعی برخاسته از ضعف فکری و فرهنگی است لازم است کار فرهنگی و تبلیغی نیز در اولویت برنامه‌های متولیان فرهنگ دینی جامعه باشد و در برخورد با معاندین فرهنگی و هنجارشکنان نیز مرّ قانون به‌سرعت اجرا شود.
 

والسلام علیکم و رحمهةالله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha