پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه امنیت تنگه هرمز خط قرمز ایران است، گفت: امنیت منطقه خلیج فارس که مطالبه‌ای جهانی است، اولویت ایران در این منطقه هست و اجازه نمی‌دهد حضور متکبرانه دیگران آن را خدشه دار کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور در سال ۵۸، بیان داشت: یکی از مباحث بسیار مهم در برگزاری نماز جمعه رابطه و نسبت امامت جمعه و مفهوم متعالی ولایت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: مفهوم ولایت از متعالی ترین آموزه های قرآنی فرهنگ ناب اسلام است، اما فهم ریشه ای آن به عنوان حلاّل تمامی مشکلات، در بین امت اسلامی مغفول واقع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه برای بازشناسی مفهوم متعالی ولایت باید جامعه اسلامی باز تعریف شود، گفت: در جامعه اسلامی باید قوانین الهی جاری باشد و همه مسائل اجتماعی، اقتصاد و حقوق باید براساس موازین الهی و اسلامی و انسانیت محور همه فعالیت ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت تنگه هرمز خط قرمز ایران است، خاطرنشان کرد: ملت ایران با حمایت قاطع از اقدام قانونی و به موقع نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفت کش متخلف انگلیسی به دنیا اعلام می‌کند هرگونه اقدام متکبرانه، تحریک کننده و خارج از قوانین بین المللی در خلیج فارس و تنگه هرمز از سوی مستکبران جهانی پاسخی قاطع به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: حفظ مصالح ملی و امنیت منطقه خلیج فارس که مطالبه‌ای جهانی است، اولویت ایران در این منطقه هست و اجازه نمی‌دهد حضور متکبرانه دیگران آن را خدشه دار کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب به دولت برای تنظیم بازار و ارتقا رفاه عمومی، اظهار داشت: معظم له در پیام نوروزی هم مشکلات اقتصادی را مشکل اصلی کشور دانستند و تصریح کردند مشکلات موجود مربوط به مدیریت‌های نارسا در حوزه اقتصادی کشور است که باید تدابیر لازم در این خصوص از سوی دولتمردان اتخاذ شود و آثار آن در زندگی مردم مشهود باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته با بیان اینکه باید در انتخاب افراد اصلح جهت حضور در صندلی های سبز مجلس شورای اسلامی آگاهانه و هوشیارانه عمل کنیم، گفت: کسانی در کارزار انتخاب حضور پیدا می‌کنند که برای تبلیغات خود هزینه های میلیارد صرف می‌کنند که باید از این افراد سئوال شود که در طول یک دوره ۴ ساله خدمت چقدر درآمد خواهید داشت که به این میزان هزینه می‌کنید؟!

خطیب جمعه تبریز با تأکید بر لزوم توجه به موضوع کمبود آب در استان، بیان داشت:‌ مردم در تماس با من و مسئولان از قطعی مکرر آب شرب منازل خود گلایه و شکایت دارند. در کنار اینکه مردم باید در مصرف بهینه آب بسیار توجه داشته باشند، از مسئولان اداره آب و فاضلاب تبریز خواست برای رفع مشکلات مردم تلاشی مجدانه داشته باشند‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به سالگرد سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان‌شرقی در سال ۱۳۷۲، از این سفر به عنوان رویداد تاریخی بزرگ یاد کرد و اضافه کرد: امید آن داریم بار دیگر مردم آذربایجان افتخار میزبانی از حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز را داشته باشند و چشم این خطه از ایران اسلامی به قدوم مبارک ایشان منور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha