پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمایت از عوامل سریال گاندو

حوزه/ به همت قرارگاه فرهنگی مصلای قدس قم و جمعی از تشکل های خودجوش فرهنگی و حوزوی، رحانیون، فرهیختگان و مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم در حمایت و تقدیر از عوامل فیلم گاندو و همچنین سربازان گمنام امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی تجمع باشکوهی را بعد از نماز جمعه، رقم زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، این اجتماع باشکوه با حضور جمعی از بازیگران فیلم و مسئولین موسسه شهید آوینی برگزار شد و تنی چند از چهره های حوزوی وفرهنگی نیز به ایراد سخن پرداختند.
لازم به توضیح است: سریال «گاندو» جدید‌ترین مجموعه تلویزیونی شبکه سوم سیما بود که طی هفته های گذشته هرشب ساعت ۲۰:۴۵  پخش می شد.

سریال «گاندو» یک مجموعه ضدجاسوسی است و فیلمنامه این سریال براساس مستندات و وقایع تاریخی که در کشور رخ داده به نگارش درآمده است . قسمت‌های مهمی از سریال «گاندو» در خارج از ایران روایت شده و  سکانس‌های مربوط به دو سه کشور در ترکیه و در شهر‌های استانبول و همچنین آنتالیا تصویربرداری شده است. همچنین  بازیگران دو تابعیتی و یا ناشناخته و ترک در مجموعه تلویزیونی گاندو حضور داشتند.

داستان سریال «گاندو» که پانزدهمین سریال جواد افشار این کارگردان قمی برای تلویزیون است به قلم آرش قادری به نگارش درآمده که پیش از این هم سریال «برادر» را به کارگردانی افشار نوشته بود. سریال «گاندو» یک سریال ضدجاسوسی مهیج و خوش ساخت است که تولید آن با زحمت زیادی همراه بوده است. خلاصه داستان سریال گاندو بر اساس واقعیت است.

گاندو «Gando» نام گونه‌ای از کروکودیل در ایران اسـت. وی را شکارچی کمین‌گر نامیده‌اند کـه قدرت بالایی دارد. کارگردان سریال، جواد افشار کـه پیش از این سریال کیمیا از او بـه نمایش درآمده گفته اسـت داستان سریال بر اساس یک داستان جاسوسی ساخته شده اسـت.

سریال «گاندو» جواد افشار در تجربه‌ای جدید به سراغ ساخت قصه‌ای امنیتی رفته و طبیعی است که تولید یک مجموعه اکشن آن هم در ایران کار ساده‌ای نباشد. تبدیل یک سوژه واقعی به یک فیلمنامه و سپس تصویری کردن آن کار ساده‌ای نیست. معذوریت‌های امنیتی از یک‌سو و سختی به تصویر کشیدن سکانس‌های اکشن در ایران، آن هم در شرایطی که از شهرک سینمایی و امکانات لازم خبری نیست، قطعاً کار دشواری است.

در سریال گاندو وحید رهبانی در نقش یکی از ماموران امنیتی بازی کرده است. علیرام نورانی و فرهاد قائمیان در سریال «گاندو» در نقش ضد قهرمان هستند و تیم جاسوسان داستان را تشکیل می‌دهند. تعداد زیادی بازیگران خارجی در سریال گاندو حضور داشته‌اند و تقریباً در لوکیشن هر کشور، نزدیک به ۵۰ بازیگر بومی فعال هستند و اسامی بازیگران ایرانی و خارجی سریال گاندو بیان شده است.

مهم‌ترین نکته سریال گاندو حضور پیام دهکردی است که نقش محوری و ضدقهرمان این کار را برعهده دارد. سریال «گاندو» برگرفته از پرونده جیسون رضاییان است. جیسون رضاییان خبرنگار ایرانی آمریکایی واشنگتن پست در ایران است که چند سال به جرم جاسوسی بازداشت شده بود و در دی سال ۱۳۹۴ یک پای مبادله تاریخی ایران و آمریکا شد.پیام دهکردی در نقش «جیسون رضاییان» فردی که چند سالی را به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت بود، بازی کرده است.

وحید رهبانی، داریوش فرهنگ، پیام دهکردی، لیلا اوتادی، سارا خویینی‌ها، علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند، نگار عابدی، خسرو شهراز، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، مجید نوروزی، علی افشار، اتابک نادری، نیلوفر شهیدی، محمدجواد طاهری، جمشید جهانزاده، بهزاد رحیم خانی، فلیپ ساپرکین، فرشته آلوسی، سارا محمدی، میثم ولیخانی، مصطفی سلطانی، یاسمین پیداودی، آیدا جعفری، ناره گرگوریان، بهامین تورانی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

«گاندو» با حضور کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، سوگل طهماسبی، کمند امیرسلیمانی ،صالح میرزا آقایی و فرهاد قائمیان تصویربرداری شد.همچنین جمع زیادی از بازیگران خارجی و ایرانی که در بخش تولید خارج از کشور به این مجموعه اضافه شدند.

سایر عوامل سریال «گاندو» عبارتند از کارگردان: جواد افشار، تهیه‌کننده: مجتبی امینی، مجری طرح و مدیرتولید: مصطفی سلطانی، نویسنده: آرش قادری، مدیران تصویربرداری: فرشاد گل سفیدی و علیرضا رجایی مقدم ، مدیر صدابرداری: هادی افشار، مدیر برنامه‌ریزی: آرش سجادی، دستیار اول کارگردان‌: داود باقری، طراح صحنه: حسین مجد، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح گریم: شهرزاد عقیقی، مدیر تدارکات: سید مقصود میرهاشمی، تدوین: حامد محسن پور، دستیاردوم کارگردان: افشین عمران، تصویربردار پشت صحنه: محمد باقری، برنامه ریز: عارفه رشیدی و مینا نیکو، منشی صحنه: سمانه واعظی، موسیقی: افشین عزیزی، عکاس: محسن جسور، مشاور رسانه: مریم کریمیان.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha