شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام احمد قادری

حوزه/ حجت الاسلام احمد قادری از روحانیون مبلغ حوزه علمیه قم که فاصله زمانی بهمن ماه ۹۷ تا خرداد ۹۸ را به تبلیغ در شهرهای گویانیا و گوارانتا در کشور برزیل سپری کرده گزارشی از فعالیت های تبلیغی خود ارائه کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام احمد قادری از روحانیون مبلغ حوزه علمیه قم است که در فاصله زمانی بهمن ماه 97 تا خرداد 98 را به تبلیغ در شهرهای گویانیا و گوارانتا در کشور برزیل سپری کرد ،  گزارش فعالیت های تبلیغی خود در این دوره را در پنج بخش به شرح زیر ارائه کرد:

فعالیت های عمومی

حجت الاسلام قادری گفت: اولین بخش از فعالیت تبلیغی من در این دوره فعالیت های عمومی بود که شامل برگزاری نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان و دیگر ایام در محل اقامت و با حضور مسلمانان شیعه و اهل سنت می شد.

وی افزود در این برنامه مسلمانان از کشورهای: ایران، لبنان، عراق، سوریه و سنگال حضور داشتند.

این مبلغ بین الملل ادامه داد: یکی از فعالیت های تبلیغی عمومی ما برپایی سفره افطار ماه مبارک رمضان بود با دعوت از برادران مسلمان در رستوران هتل محل اقامت و در شب های میلاد امام حسین مجتبی و وفات حضرت خدیجه و شب های قدر برگزار شد و پس از افطار نیز قرائت قرآن کریم با حضور مسلمانان ایرانی، عراقی، لبنانی و سنگالی، انجام شد.

حجت الاسلام احمد قادری

وی خاطرنشان کرد: از برنامه های ما در این دوره برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و تبلیغات محیطی، جهت میلاد امام مجتبی علیه السلام بود.

حجت الاسلام قادری در ادامه فعالیت های عمومی خود در این دوره تبلیغی به مواردی همچون عیادت از سالمندان در بازدید از خانه سالمندان، ارسال نمونه هایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مخاطبین برزیلی ها از طریق وسائل ارتباط جمعی، توزیع بروشور معرفی اسلام و قرائت دعای سمات، در جنگل های آمازون، به همراه برادران مسلمان اشاره کرد.

ارتباط با کلیسا

این مبلغ بین الملل در ادامه تبیین فعالیت های تبلیغی خود در برزیل به برنامه ارتباط با کلیسا اشاره کرد و گفت: این برنامه شامل بخش های مختلفی همچون حضور در کلیسایهای شهر گویانیا، حضور در منزل کشیش های کلیسای کاتولیک و اونجلیک شهر گوارانتا، اجرای برنامه ویژه ی کودکان در کلیسای کاتولیک ها، حضور در کلیسای کاتولیک گوارانتا جهت هماهنگی، شرکت در مراسم کلیسای اونجلیک گوارانتا، حضور رسمی و مُلّبس در کلیسای بزرگ کاتولیک گوارانتا جهت سخنرانی بود که این برنامه ها با استقبال حاضران و مسئولان کلیساها همراه بود.

حجت الاسلام احمد قادری

وی با اشاره به حضور رسمی و مُلّبس در کلیسای بزرگ کاتولیک گوارانتا، جهت سخنرانی گفت: احترام رهبران کلیسا به سخنرانی یک روحانی مسلمان، از جلوه های ویژه این برنامه بود و سخنرانی انجام شده بر اساس آیه شریفه قُل یا اَهلَ الکتابِ تَعالوا الی کَلمه سَواء بَیننَا و بَینکُم اَلاّ نَعبدوا اِلاّ الله، پیرامون مشترکات ادیان توحیدی، معرفی اسلام، انبیاء الهی علیهم السلام، خاتمیّت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، قرآن کریم بود و در پایان، کشیش مسیحی از حضور یک روحانی مسلمان در کلیسای کاتولیک، تشکر کرد.

فعالیت های دانش آموزی

حجت الاسلام قادر فعالیت های دانش آموزی را به عنوان سومین بخش از فعالت های تبلیغی خود در این دوره برشمرد و گفت: در این راستا ارتباطی صمیمی با کودکان داشتم که این ارتباط در محیط مختلفی چون: هتل ها، مدارس، مراکز، مغازه ها، انجام شد و بخشی از این ارتباط نیز با حضور در مجتمع آموزشی بچه های بی سرپرست و همچنین حضور در مدرسه غیر انتفاعی و حضور در مدرسه فنی و حرفه ای انجام شد.

فعالیت های رسانه ای

این روحانی و مبلغ حوزوی در ادامه گزارش فعالیت تبلیغی خود در این دوره با اشاره به فعالیت های رسانه ای خود گفت: یکی از این فعالیت های رسانه ای حضور در برنامه زنده تلویزیونی استان ماتوگروسو بود که این برنامه به صورت زنده در فیس بوک پخش شد و از این طریق به بیان نقاط مشترک بین اسلام و مسیحیت و نیز خاتمیت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و همچنین برخی مسائل اعتقادی همچون توحید و نبوت انبیای الهی علیهم السلام، معرفی اسلام به عنوان یکی از ادیان الهی، معرفی قرآن کریم به عنوان کتاب مقدس دین اسلام و قرائت آیاتی از سوره مبارکه «مریم» به همراه ترجمه پرتغالی پرداختم.

وی افزود: حضور در برنامه زنده رادیوی محلی استان ماتوگروسو دیگر فعالیت رسانه ای من در این دوره بود که شامل 30 دقیقه گفتگوی زنده و طرح مباحثی پیرامون اسلام، قرآن کریم، آداب و رسوم مسلمانان در ماه مبارک رمضان و ایران اسلامی بود.

فعّالیت های داخل کشتارگاه

بخش دیگر فعالیت حجت الاسلام قادری در برزیل شامل حضور در کشتارگاه و نظارت بر روند کشتار و ذبح شرعی دام است که وی در این رابطه گفت: این حضور نیز شامل فعالیت کاری و فعالیت فرهنگی بود.

وی در توضیح فعالیت فرهنگی خود در کشتارگاه گفت: این فعالیت ما شامل تهیه تابلوی شرایط ذبح اسلامی و اذکار حین ذبح به زبان پرتغالی و عربی و نصب آنها در سالن کشتارگاه، تبلیغات محیطی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، آماده سازی بیش از 400 بسته شکلات، مزیّن به سخنان امیرالمومنین علی علیه السلام جهت توزیع در جشن 13 رجب، برگزاری مسابقه آشنایی با اسلام، در ایام مبعث پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، طراحی بنر ویژه میلاد با سعادت امام زمان (ع) ، ارسال احادیث اجتماعی به صورت روزانه از طریق واتساپ، برای مخاطبین برزیلی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    2 1
    ایشون برای تبلیغ نرفته بودن کار ایشون کشتارگاهی بود . شما از همه کسانی که میرن برا کشتارگاه مصاحبه میگیرین و گزارش تبلیغی میگیرین ؟؟؟
  • علی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    2 0
    ایشون برای تبلیغ نرفته بودن کار ایشون کشتارگاهی بود . شما از همه کسانی که میرن برا کشتارگاه مصاحبه میگیرین و گزارش تبلیغی میگیرین ؟؟؟
    • مصطفی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
      3 0
      من خبر دارم که عده ای صرفا میرن کار کشتارگاهی انجام میدن و برمیگردن بدون اینکه اندکی کار فوق العاده و تبلیغی رو بهش اهتمام بورزن، تازه اگه حساب کنیم که همون مقدار کار کشتارگاهی رو هم خوب انجام داده باشن، باید کلاهمون رو بندازیم توی آسمون
  • طه IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    9 1
    هیچ تعریضی به جناب قادری ندارم و الحمدلله ایشان شایستگی داشته اند و منشا اثر بوده اند اما موارد تلخ بسیاری از این اعزامها دیده ایم... امیدوارم بالاخره روزی برسه که سیستم اعزام ناظر ذبح، نظام مند و سیستماتیک و بر اساس شرایط و شایستگیها باشه نه برخی روابط!!! در دوره حاج آقای عالمی که اینگونه نبود امیدواریم در زمان حاج آقای تقوی اینگونه شود. هرچند تجربه آقای تقوی در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و اینکه الان بسیاری از امامان جمعه از استان سمنان هستند، این امید را کمرنگ می کند. اما امیدواریم یک نفر بالاخره پا پیش بگذاره و جلوی رانت خواری در این عرصه ها را بگیرد... راستی از برخی بستگان حاج آقای عالمی چه خبر؟ شما به عنوان خبرگزاری حوزه خبری ندارید؟
    • علي NZ ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
      1 0
      احسنت
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    1 0
    کاش روحانیت در داخل کشور هم ارتباط بیشتری با جوانان داشته باشند.
    • مهدی IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      0 0
      ایشون اتفاقا ازمبلغین جهادی وموفق درروستاهای محروم کشورهستند
  • کمیل IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    1 0
    سلام. خدا رو شکر افرادی هستن که برای تبلیغ اسلام ناب محمدی تلاش میکنن.خصوصا کسانی که در کنار کار در کشتارگاه که بسیار سخت و خسته کننده است و تعریفی از کار تبلیغی هم نشده ،جهادی و فی سبیل الله آستین همت رو بالا میزنند..
  • حمید IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    1 0
    بنده آقای قادری رو میشناسم اینکه ایشان توانسته ضمن انجام وظیفه نظارت شرعی به کشتارگاه به عنوان وظیفه اصلی، به کار تبلیغ دین و امور فرهنگی در آن محیط که بسیار نیازمند کار هست، مشغول باشند، از قابلیت ها و توانایی های ایشان است خدا به بنده و دوستان دیگر هم توفیق انجام وظایف طلبگی عنایت فرماید
  • سعید IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    1 0
    خداحفظشون کنه
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    ای ول حاج آقا
  • محمد IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    چقدر خوب که چنین بزرگوارانی با دید وسبع تبلیغ انجام وظیفه میکنند خیلی از طلاب برا کشتارگاه میرن ولی مسائل اولیه نظارت و انجام نمیدن و عده کمی هم کارشون رو به نحو احسن انجام میدن و هم در داخل کشتارگاه و هم بیرون مشغول فعالیت تبلیغی و نشر معارف ناب اسلام میشن این موفقیت ها نمیسه مگه اینگه به زبان اون کشور آشنا باشی اگه زبان بلد نباشن حتی نمیدونن که چه غذایی مصرف میکنن ... نمایندگی ولی فقیه در جهاد حتما باید این مورد /آشنایی با زبان/رو تو اولویت قرار بده
  • ناشناس IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    اگر چه که این خبر قدیمی و گزارش برای چند سال قبل هست، ولی واقعا جای چنین اقداماتی در سفرهای خارج از کشور،خالیه انصافا خدا قوت آقایان وزارت جهاد، حواستان هست؟ در گزینش افراد جهت اعزام، بیشتر دقت کنید