چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پس از ۶ سال، کلنگ ساخت مسجد بندیگو در استرالیا زده شد

حوزه/ مسلمانان شهر بندیگو در ایالت ویکتوریای استرالیا که ۶ سال برای گرفتن مجوز مسجدسازی در تلاش بوده و با مخالفت اسلام ستیزان روبرو بودند، بالاخره کلنگ ساخت مسجد را زدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از abc، پس از 6 سال بحث و مجادله و سنگ اندازی، بالاخره مسجد شهر بندیگو در ایالت ویکتوریای استرالیا ساخته می شود.

دنیل اندروز نخست وزیر ایالت ویکتوریا گفت: نیت خیر مسلمانان سبب شد که آنها به مخالفان ساخت مسجدسازی پیروز شوند.

اندروز که با مشایعت پلیس در مراسم کلنگ زنی و محل ساخت مرکز اجتماعی-اسلامی بندیگو در ناحیه شرقی شهر شرکت کرده بود همچنین گفت: در گذشته با دشواری هایی روبرو بودیم و نمی توان آن ها را کتمان کرد، اما سرانجام به خوبی ختم شد و من فکر می کنم نیت خوب مسلمانان باعث شد تا برخی دیدگاه های منفی تغییر کنند. ما اکنون در جای بسیار خوبی هستیم و باید مفتخر باشیم.

نخست وزیر اعلام کرد که درباره ادامه تجمعات علیه مسجد نگران نیست و بسیاری از معترضان اصلا از مردم شهر بندیگو نبوده و خارجی هستند.

وی گفت: شکل متعصبانه اعتراض را نمی پذیریم. وقتی پای این مسائل پیش می آید؛ جهل و نادانی بهانه خوبی نیست.

دولت ایالتی ویکتوریا مبلغ 400 هزار دلار را برای ساخت نخستین فاز مسجد تهیه کرد.

مسجد مذکور در مراحل بعدی دارای بخش های متعددی خواهد بود، اما نخستین فاز مسجدسازی شامل راه اندازی سالن نمازخانه است.

هم اکنون بیش از 500 مسلمان از ملیت های مختلف در این شهر سکونت دارند. پیش از ساخت این مسجد مسلمانان در یک نمازخانه کوچک در محوطه محلی دانشگاه لا تروب گردهم جمع می شدند تا اینکه در جوئن 2014 شورای برنامه ریزی شهری درخواست ساخت مسجد را تایید کرد. بیش از 400 نفرعلیه ساخت مسجد کمر به اعتراض بستند که بیشتر آنان غیرمحلی بودند. تجمع 200 نفره مخالفان توسط پلیس به بیرون اسکورت شد. مخالفان مدعی بودند که مسلمانان قصد دارند قوانین شریعت را بر کل مردم غرب تحمیل کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha