جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
با کمک مسلمانان داوطلب، مسجدی برای روستاییان در اوگاندا راه اندازی شد

حوزه/ مسلمانان در روستایی در منطقه لوکا در اوگاندا که به دلیل نداشتن مسجد مجبور به اقامه نماز در فضای باز و زیر باران های شدید بودند، با کمک داوطلبان محلی صاحب یک مسجد شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از نیو ویژن، داوطلبان محلی اقدام به ساخت مسجد جدیدی برای مسلمانان منطقه لوکا  در شرق کشور آفریقایی اوگاندا کردند.

روزنامه خبری نیو ویژن، ضمن بیان اینکه ساخت مسجد با همکاری خوانندگان این روزنامه انجام شده اعلام کرد که مسلمانان منطقه پیش از این در ساختمان های ناتمام به اقامه نماز می پرداختند و در بسیاری از مواقع آن ها به دلیل بارش شدید باران قادر به اقامه نماز در فضای باز نبودند.

گفتنی است در نوامبر 2017 این روزنامها مقاله ای منتشر کرده بود، حاکی از اینکه مسلمانان روستایی در منطقه لوکای اوگاندا مسجد ندارند. مقاله مذکور توجه خیرین را به خود جلب کرده و آنان داوطلب ساخت مسجدی برای مسلمانان شدند.

شیخ ایوب وایسوا از اعضای مسجد نیز ضمن قدردانی از ساخت مسجد گفت: دیگر مجبور نیستیم در فضای باز اقامه نماز کنیم. برخی مسلمانان مجبور بودند برای نماز و از ترس بارش شدید باران بیش از 6 کیلومتر را تا مساجد محله های اطراف بروند. اما با ساخت مسجد شمار نمازگزاران آن به سرعت رو به افزایش ات.

شیخ علی سمپا امام جماعت مسلمانان محلی، از اقدامات این اشخاص خیر برای ساخت مسجد قدردانی کرده و گفت: اگر به خاطر انتشار مقاله در روزنامه نبود شاید هیچ وقت کمک مالی لازم برای ساخت مسجد جمع آوری نمی شد.

وی افزود: مسجد قدیمی مردم این روستا در سال 2014 در پی بارش باران خراب شده و پس از آن نیز مسلمانان پول کافی برای ساخت یک مسجد جدید را نداشته اند.

امام جماعت مسجد همچنین خاطر نشان کرد که آنان قصد ساختن یک مدرسه اسلامی برای دانش آموزان مسلمان را نیز دارند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha