جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف خواستار اجرای عدالت در خصوص محکومان قضایی شد و از نقش عراق در دور ساختن شبح جنگ از منطقه و میانجیگری میان ایران و انگلیس قدردانی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف خواستار اجرای عدالت در خصوص محکومان قضایی شد و از نقش عراق در دور ساختن شبح جنگ از منطقه و میانجیگری میان ایران و انگلیس قدردانی کرد.

وی افزود: استکبار در برابر پایداری ملت های ما راهی جز تسلیم ندارد.

سید قپانچی از انصراف بازیکن عراقی در مبارزه با حریف اسرائیلی در بازی "موی تای" قدر دانی کرد و آن را در جهت عزّت دین اسلام و عدم آمادگی برای عادی سازی روابط با اسرائیل دانست.

امام جمعه نجف اشرف به دعوت وزارت خارجه رژیم اسرائیل از گروهی از روزنامه نگاران عرب برای سفر به فلسطین و استقبال اهانت آمیز فلسطینی ها و تحقیر کردن آن ها اشاره کرد.

وی افزود: ملت های ما عادی سازی روابط با اسرائیل را نمی پذیرد؛ چرا که اسرئیل باعث مشکلات ما در منطقه است و این مشکلات تنها با نابودی اسرائیل حل می شود.

سید قپانچی به روز "دحو الارض" اشاره کرد و گفت: این روز نشانه رحمت الهی است و در آن زمین برای خلافت و خلقت انسان آماده شد.

خطیب جمعه نجف اشرف به سالگرد اعدام شیخ عارف البصری، سید عزّ الدین قپانچی، سید عماد الدین طباطبائی، شهید حسین جلوخان و شهید نوری طعمه ازی سوی رژیم بعثی صدام اشاره کرد و آن را اولین گام ملت عراق در مخالفت با رژیم بعث دانست و گفت: این روز ما را به یاد جنگ رژیم صدام علیه دین می اندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha