جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زکات

حوزه/ دبیر شورای زکات آذربایجان‌شرقی از اهدا ۱۰ هزار اصله درخت میوه از سوی باغداران این استان به طرح شجره طیبه زکات خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما این است تا پایان امسال ۳ هزار اصله درختِ میوه دیگر برای این طرح پلاک‌کوبی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام قاسم محمدزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح شجره طیبه در استان آذربایجان‌شرقی از سال ۱۳۹۳ اجرا می‌شود، بیان داشت: باغداران و کشاورزان استان آذربایجان‌شرقی ۱۰ هزار اصله درخت را برای طرح شجره طیبه زکات اختصاص داده و بدین منظور اهدا کرده‌اند.

وی افزود:‌ بیش از ۱۴ هزار پلاک تهیه و در اختیاز شورای زکات شهرستان‌ها قرار گرفته که از این تعداد بالغ بر ۱۰ هزار پلاک‌کوبی تا به این لحظه انجام گرفته است.

دبیر شورای زکات آذربایجان‌شرقی توسعه فرهنگ پرداخت زکات را امری ضروری و شرعی دانست و اضافه کرد:‌ در راستای احیا و ترویج زکات در شهرستان‌های استان، ضروری است در کنار نیازسنجی محرومان، ظرفیت ها نیز شناسایی شوند.

حجت‌الاسلام محمدزاده در خصوص اهدا درختان به طرح شجره طیبه زکات توضیح داد: در این طرح، اصل درخت برای مالک باغ بوده و تنها ثمره و میوه این درختان به دست نیازمندان می‌رسد. پیش‌بینی ما این است تا پایان امسال ۳ هزار اصله درختِ میوه دیگر برای این طرح پلاک‌کوبی شود.

وی خاطرنشان کرد: به برکت این طرح هر سال بیش از ۵۰۰ تن میوه در اختیار مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و روستاهای استان آذربایجان شرقی قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha