سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه با تاکید بر اینکه رهبری ایران در موضع گیری خود با صلابت و در مقابله، با شجاعت و در تصمیم گیری، با حکمت عمل می کند، گفتند: ما امیدواریم که ایران در کنار محور مقاومت بر دشمنان امت پیروز شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه با تاکید بر اینکه رهبری ایران در موضع گیری خود با صلابت و در مقابله، با شجاعت و در تصمیم گیری، با حکمت عمل می کند، گفتند: ما امیدواریم که ایران در کنار تمامی محور مقاومت بر دشمنان امت پیروز خواهد شد.

 

سید فضل الله: ایران هرگز منطق زور نمی پذیرد

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه گفت: اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه لبنان از مرز های زمینی، بندرگاه ها و فرودگاه ها برای قاچاق اسلحه استفاده می کند، در جهت افزایش فشار علیه لبنان و ایجاد شکاف میان مقاومت و لبنانی ها است و این مسئله از سوی مقامات رسمی لبنان تکذیب شده است.

وی اشاره کرد: رژیم صهیونیستی به تلاش خود برای حذف فلسطین در قدس و تهدید آن با شهرک سازی در اطرف آن ادامه می دهد و از مشغولی کشور های عربی به مشکلات داخلی و له له زدن برخی برای عادی سازی روابط سوء  استفاده می کند و اقدام به بزرگترین عملیات تخریب منازل فلسطینی در طی 50 سال گذشته می کند.

سید فضل الله رهبران فلسطینی را به تقویت موضع یکپارچه در مقابله با اقدامات دشمن و معامله قرن دعوت کرد.

امام جمعه بیروت تصریح کرد: با محاصره ظالمانه ای که همچنان در ساده ترین نیازها علیه ملت ایران صورت می گیرد، موجب تشدید اوضاع منطقه شده و پیامد های آن در امنیت و استقرار منطقه مشاهده می شود.

وی افزود: ایران هرگز نخواهد پذیرفت که دیگران نفتشان را بفروشند و او نفتش را به فروش نرساند و ایران جدّیت خود را به اثبات رسانده و در برابر منطقی که می خواهند علیه آن تحمیل کنند، تسلیم نمی شود.

 

شیخ خطیب: رهبر ایران در موضع گیری خود با صلابت و در تصمیم گیری با حکمت عمل می کند

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه به پایداری ملت ایران درود فرستاد و گفت: ملت ایران ثابت کرده که در بالاترین سطح آگاهی و شجاعت است و درمقابله با تحریم های ظالمانه با صبر و حکمت پیش می رود.

وی افزود: رهبری ایران در موضع گیری خود با صلابت و در مقابله، با شجاعت و تصمیم گیری، با حکمت عمل می کند و این مسئله شایسته تقدیر و تحسین است.

شیخ خطیب تصریح کرد: ما امیدواریم که ایران در کنار تمامی محور مقاومت بر دشمنان امت پیروز خواهد شد.

نائب رئیس مجلس اعلای شیعی، خودکامگی اسرائیلی در آواره کردن شهروندان فلسطینی را محکوم کرد و آن را مخالف عرف ها، قوانین بین المللی و حقوق بشر دانست و گفت: این مسئله ناتوانی بین المللی در کنترل رژیم اسرائیل است.

وی با بیان اینکه این اقدامات رژیم صهیونیستی به معنی آغاز معامله قرن است و هر کس در مقابل آن ساکت بشیند با جنایت حذف مسئله فلسطین شریک است، گفت: ملت ها و کشور ها باید موضع قاطعی در این خصوص اتخاذ کنند و به صدور بیانیه و محکوم کردن اکتفا نکنند.

 

شیخ دعموش: نباید به آمریکا و اسرائیل اجازه دهیم اراده خود را بر ما تحمیل کنند

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: در لبنان ثروت نفتی وجود دارد که می توان از آن در جهت رشد کشور در تمامی سطوح استفاده کرد، امّا باید برای تحقق آن بر خود تکیه کنیم.

 وی افزود: ما نباید به آمریکا و اسرائیل اجازه بدهیم که اراده و شروط خود را در خصوص این پرونده و پرونده ترسیم مرز ها بر ما تحمیل کنند.

 

شیخ حمود: موضع گیری ها در جهت طایفه گری است

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه نماز جمعه به اظهارات "دیوید ساترفیلد" فرستاده آمریکا مبنی بر اینکه اگر لبنانی ها به اسکان فلسطینی ها رضایت ندهند، ما برای آوارگی فلسطینی ها تلاش می کنیم، اشاره کرد و گفت: تمامی مسئولین آمریکایی در دیدار های پی در پی با مسئولین لبنانی با لهجه تهدید صحبت کرده اند و در خصوص موضوع ترسیم مرز های آبی در جهت استخراج نفت نیز چنین است.

وی اشاره کرد: موضوع استخدام فلسطینی ها و حوادث پیرامون آن شبیه فرقه گرایی قبل از جنگ داخلی لبنان است و موضع گیری ها در  جهت طایفه گرایی می باشد؛ گویی تمامی مسیحیان در یک طرف و تمامی مسلمانان در طرف دیگر قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha