شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سروستانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در آئین اهدای جهیزیه به ۲۰ زوج جوان گفت: اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان حرکت نوینی در راستای ترویج سنت حسنه‌ی ازدواج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، امروز در آئین اهدای جهیزیه به ۲۰ زوج جوانی که از فعالان کانون‌های مساجد شهرستان‌های استان بودند، اظهار داشت: اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان حرکتی در راستای ترویج سنت حسنه‌ی ازدواج است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به اجرای این برنامه در قالب طرح احسان مسجد با همکاری مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، گفت: چه زیباست که مسجد مرکزی برای آغاز امر مقدس ازدواج با محوریت محوریت خیرین و امامان جماعات مساجد باشد.

وی با تأکید بر لزوم توسعه و ترویج مبارک ازدواج ادامه داد: دوستانی که در مجموعه ستاد احسان مسجد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و هم در مجموعه نهاد سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، هم با همین هدف و انگیزه این بنای خیر را گذاشتند و این طرح که امروز ما شاهد برگزاری آن هستیم، حرکتی نو است که در کل کشور در حال انجام بوده و کاری بسیار میمون و مبارک است.

حجت‌الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از اجرای این طرح، را ترویج سنت حسنه‌ی ازدواج عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم در مراحل بعدی شاهد تقویت و توسعه‌ی طرح‌هایی به منظور تقویت امر ازدواج و حفظ کیان خانواده باشیم و در همین راستا در اجرای این امر خیر در مساجد فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: باید تلاش کنیم کانون خانواده را مستحکم کنیم؛ هرچقدر که کانون خانواده مستحکم بشود جامعه سالم‌تری خواهیم داشت و یکی از بندهای بیانیه گام دوم انقلاب، سبک زندگی اسلامی است، لذا ما باید زندگی‌مان را بر اساس معیارهای اسلامی و دینی بنا بگذاریم.

 وی با اشاره به لزوم برگزاری سنت ارزشمند ازدواج بر اساس سیره حضرات معصومین به ویژه امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) اضافه کرد: باید بتوانیم سبک زندگی را بر اساس تعالیم ارزشمند الهی بنا بگذاریم که این رمز موفقیت ماست و اگر زندگی ما بر این اساس انجام شود مطمئناً زندگی موفقی خواهد بود.

 حجت‌الاسلام سروستانی ابراز داشت: اگر امروز شاهد برخی از آسیب‌ها در خانواده هستیم، به دلیل دوری از معارف ارزشمند الهی است در این راستا تلاش خود را انجام دهیم و هر چه از نظر عشق و عاطفه و ملاطفت و مهرورزی همه این مفاهیم در قرآن کریم وجود دارد و تاکید اسلام همواره بر این است که خانواده‌ای موفق است که بر اساس تعالیم اسلامی بنا نهاده شود.

وی ادامه داد: این جهیزیه که تقدیم زوج‌های جوان می‌شود هدیه‌ای از جانب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد احسان و نیکوکاری است و انتظار این است که این طرح ادامه پیدا کند و بتوانیم به جوانان دیگر هم خدمتی انجام بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که از تشریفات و چشم و هم چشمی‌ها در ازدواج باید اجتناب کرد، افزود: خانواده‌ها کمک کنند ازدواج جوانان آسان شود و هرچه ازدواج آسان‌تر برگزار شود، زندگی معقول‌تری خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha