پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ فرمانده نیروی قدس سپاه در پاسداشت نیم قرن خدمت آیت الله سیدیحیی جعفری گفت: نه تنها امتیاز طبقاتی در روحانیت شیعه وجود ندارد، بلکه مبلّغ الغای طبقاتی است الّا به فضائل.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، سردار حاج قاسم سلیمانی در مراسم پاسداشت نیم قرن خدمت آیت الله سیدیحیی جعفری، در مصلای امام علی(ع) کرمان، گفت: در همه ادیان عموما روحانیت وجود دارد و از جایگاه و طبقه ویژه و عموما این طبقه از یکسری امتیازات مالی و طبقاتی ویژه ای برخوردار است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه یکسری از این امتیازات موروثی است، افزود: در نظام آل سعود و آل شیخ این تقسیم بندی را می بینیم که باید مرجعیّت در وهابیت به یک طایفه تعلق داشته باشد، اما جایی که تمایز وجود ندارد و استقلال در آن وجود دارد، روحانیت شیعه است.

فرمانده نیروی قدس سپاه  افزود: تفاوت بسیار اساسی بین روحانیت شیعه و دیگر مذاهب و ادیان وجود دارد و نه تنها امتیاز طبقاتی در روحانیت شیعه وجود ندارد، بلکه روحانیت مبلغ الغای طبقاتی است الّا به فضائل.

وی با تشکر از دست اندرکاران و میهمانان حاضر آیین پاسداشت آیت الله جعفری افزود: توجه به حضور و تعبد آیت‌الله جعفری و اقتدا به امام جمعه جدید بعد از خود در همان هفته اول پیام مهم اخلاقی بزرگی دارد.

وی با بیان اینکه از طرفی دیگر امام جمعه جدید استان کرمان امروز مراسم تجلیل از امام جمعه قبل را برگزار می‌کند که نشان از روح اخلاق در علما است گفت: این جلسه تجلیل از یک شخص نیست، بلکه جلسه تجلیل از اسلام و قدرت اسلام در انسان‌سازی است.

سرلشکر سلیمانی افزود: تاریخ اسلام مملو از انسان‌های تاثیرگذار روحانی است که متاسفانه از بعضی از آنها غافل مانده ایم، اما به برکت انقلاب این افراد به جامعه شناسانده شدند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه کرد: دوره چهل ساله انقلاب پیوسته گذشت، نظام ایران متفاوت از همه نظام‌های دنیا در استقلال و آزادی و استکبارستیزی است و دشمنان فراوانی از این جهات داریم. دشمنان دست از دشمنی بر‌نداشته و ‌هر سال‌ دشمنی جدیدی علیه کشور آغاز  می کنند.

سردار سلیمانی ادامه داد: انقلاب سنگ محک بزرگی برای پالایش اساسی انسان‌هاست. خیلی از کسانی که از اول پای کار انقلاب بودند در وسط راه باز ماندند.

وی با بیان اینکه در عملیات والفجر ۱۰ به یک شکافی رفتیم تا از چشم دشمن مخفی بمانیم، افزود: در آنجا فکر کردم که این شکاف خیلی ماموریت‌های متعددی دارد و خداوند این دره را عبث ایجاد نکرده و یکی از این ماموریت‌ها این است که چند گردان نیروی مجاهد در داخل آن قرار بگیرند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب دستاوردهای زیادی داشته، اما در کنار تمام این دستاوردها بعضی چیزها خیلی مهم است، یادآور شد: مرحوم مدرس وقتی به خواف تبعید شد هیچ ملاقات‌کننده‌ای نداشت و در خاطرات خود نقل کرده و انسان متعجب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دین را یاد بگیریم این خاطرات را بخوانیم و ببینیم چگونه دینداری را در غربت به جای می‌آورد افزود: امام(ره) آمد امثال مدرس را احیا کرد و امروز روز مجلس ما منتسب به مدرس است و این از برکت انقلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha