سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تست آنلاین برای تشخیص ضداسلامی بودن فیلم های هالیوودی!

حوزه/ یک مسلمان ساکن منچستر، پروژه ای آنلاین را راه اندازی کرده، که «تست ریز» نام دارد و میزان منفی گرایی علیه مسلمانان در فیلم ها و سریال های هالیوودی را تعیین می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از cbc، یک فعال مدنی مسلمان ساکن منچستر انگلستان، به منظور مبارزه با کلیشه های ضدمسلمانی در فیلم های هالیوودی و غربی، اقدام به راه اندازی یک پروژه آنلاین برای تعیین منفی بودن تصویر نشان داده شده در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی علیه مسلمانان راه اندازی کرده است.

شف چودری یک مسلمان و مشاور فنی که این پروژه آنلاین را برای جمع آوری اطلاعات عام با نام «تست ریز» راه اندازی کرده، هدفش نشان دادن این حقیقت بوده که تا چه اندازه اسلام ستیزی و کلیشه های غلط از مسلمانان در فیلم های غربی به چشم می خورد. «تست ریز» از نام ریز احمد، یک بازیگر مرد مسلمان در هالیوود گرفته شده که اخیرا و در سال 2017 میلادی موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر در جشنواره امی شد.

این بازیگر مرد مسلمان که به دلیل بازی در فیلم های برجسته متعددی شناخته شده است، اخیرا در سخنرانی در پارلمان بریتانیا به اهمیت ارائه تصویر بهتری از مسلمانان در رسانه ها تاکید کرده است.

«تست ریز» ، هنگام ساخته شدن یک فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی از تماشاگران سئوالاتی را در رابطه با اسلام هراسی و مسلمانان می پرسد. در پایان این تست تعیین می کند که آیا فیلم با نگرش اسلام ستیزی ساخته شده است یا خیر.

پس از راه اندازی تست مذکور، ریز احمد ضمن تحسین سایت، اقدام این فعال مسلمان را بسیار مورد نیاز دانست.

احمد نوشت: تا به حال چیزی به نام من نساخته بودند! اما خوشحالم که این را دیدم! بسیار نیاز بود!

چودری و همکارانش نتایج را جمع آوری کرده و قصد دارند وبسایتی برای جمع آوری داده های فیلم و سریالی، برایت رتبه بندی فیلم ها البته بر اساس دیدگاه های اسلامی راه اندازی کنند. آن ها دریافته اند که حتی فیلم هایی که به نظر با انگیزه ترویج تنوع فرهنگی ساخته می شوند ممکن است در تست ریز با شکست مواجه شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha