پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مدرن ترین سلاح دو منظوره، هم از جهت تقویت داخلی که مکتب ایمان است و هم پدافندی و جنگ در مقابل مدرن ترین سلاح های تهاجمی دشمن، همین نماز جمعه ها می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با ائمه جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان های فردوس و سرایان، ضمن گرامیداشت 5 مردادماه سالروز بزرگداشت اقامه و احیای نماز جمعه به فرمان ولی فقیه و اقامه آن توسط آیت الله طالقانی(قدس سره الشریف) اظهار کرد: باید خداوند را شاکر باشید زیرا در بهترین موضع به کار گرفته شده اید.

وی افزود: تشریع دین از ناحیه خداوند متعال بر هیچ عاقلی پوشیده نیست، اما تشریع نماز جمعه انسان را به اعجاب وا می‌دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در 1400 سال قبل نماز جمعه تشریع، و شرایط و تکالیف آن نیز تبیین شده است و امروز با شرایط جدیدی که در دنیا پیش آمده از ارتباطات جدید و فضاهای مجازی، انفجار اطلاعات و تهاجم های فرهنگی دشمنان به دست من و شما رسیده است.

مدرن ترین سلاح امروز در مقابل تهاجمات دشمن نماز جمعه است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در جنگ های نظامی جوابگوی هر سلاحی سلاح مشابه است و پاسخ موشک، موشک است، گفت: اگرچه با سلاح های ابتدایی نمی توان به جنگ سلاح های مدرن رفت اما پس از 1400 سال هنوز نشان می دهد که مدرن ترین سلاح دو منظوره، هم از جهت تقویت داخلی که مکتب ایمان است و هم پدافندی و جنگ در مقابل مدرن ترین سلاح های تهاجمی دشمن، همین نماز جمعه ها می باشد.

وی ادامه داد: در مقابل تمامی تهاجمات دشمن تنها یک نماز جمعه قرار دارد و این نیز در حالی است که درصد کمی از ظرفیت آن استفاده می‌کنیم.

نماز جمعه یک معجزه زنده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نماز جمعه یک معجزه زنده است، افزود: از توصیه های رهبر حکیم انقلاب این بود که در خطبه های نماز جمعه که حکم نماز را دارند علاوه بر امر به تقوا، مصادیق نیز تبیین گردد، لذا امید است پس از این توصیه ماهیت نمازهای جماعت تفاوت پیدا کند و حقایق بر روی مصادیقی که برای مردم مشکل ساز است متمرکز شود تا بصیرت مردم تا عمق توطئه ها پیش رود و این کار باید به وسیله ائمه جمعه صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه با ظرفیت اصلی نماز جمعه بسیار فاصله داریم، عنوان داشت: این خیمه شب بازی های سیاسی که انجام می شود و نتیجتا کلاه بر سر مردم گذاشته می شود در همین قضیه خفته است.

آیت الله طالقانی ابوذر زمان بود

وی با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه را در 5 مرداد مرحوم آیت الله طالقانی اقامه کردند و ایشان ابوذر زمان بودند، گفت: گفتن و حتی بازگو کردن شکنجه هایی که آیت الله طالقانی، آن مرد بزرگ در مقابل بیگانگان و عوامل بیگانگان در داخل تحمل کرد بسیار وحشت زاست.

منبع بصیرت های انقلابی نماز جمعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر انسان در باطن خالص باشد بر سر هیچ دو راهی نمی ماند، ابراز داشت: سرمایه انقلاب ها بصیرت است و منبع این بصیرت ها نیز نماز جمعه می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: چهل سال اول انقلاب را با انواع فراز و نشیب ها و برد و باخت ها پشت سر گذاشته ایم که البته تلخی های آن نیز شیرین بوده است زیرا هم تجربه بیشتری به ما داده و هم بر همه ی امت های این جهان امروز اتمام حجت شده است.

وی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب باید همه ی تجربیات به کار گرفته و بصیرت داده شود تا در پیش چشم مردم و بر خلاف نظر آن ها با تبلیغات کاذب، پول، رأی خریدن، حزب بازی و ... کلاه دیگری بر سرشان نهاده نشود.

مردم در انتخاب های خود با عمق بصیرت رأی دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید مصادیق بازگو گردد تا مردم با عمق بصیرت رأی دهند، ادامه داد: کاری که این انقلاب کرده این بوده است که سرنوشت مردم را از دست مستشاران اسرائیلی و آمریکایی و انگلیسی گرفته و به خود مردم تحویل داده است، لذا امروز سرنوشت مردم به دست خودشان است اما باید بصیرت به گونه ای باشد که خود مردم نسبت به سرنوشتشان بی تفاوت نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دیگران می خواهند که مردم نسبت به سرنوشتشان بی تفاوت باشند اما نمازهای جمعه باید مردم را حساس کنند، گفت: مردم باید حقایق را بدانند و التزام داشته باشند و در برابر احقاق حق خود و ملت جرأت و شهامت داشته و کم نیاورند.

وی در پایان گفت: اگر از ظرفیت های نماز جمعه بیش از پیش استفاده کنیم، روزهای خوبی را در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha