چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت‌الله خاتمی

مسئولان باید بدانند که انقلاب ما، اسلامی است و نباید به بهانه آزادی قلم، کتاب‌های مسموم را گسترش دهیم؛ زیرا این مسئله این خلاف آزادی است و باید وزارت ارشاد در این بخش توجه لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب قم، در مجتمع ناشران، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند که با وجود ابزارهای جدید دیگر نیازی به کتاب نیست، بنده معتقدم که هنوز کتاب جایگاه خود را دارد و اینها رقیب هم نیستند.

وی افزود: باید برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش کنیم و در این راستا رسانه‌های جمعی می توانند جایگاه این مطلب را بیان و تشریح کنند؛ زیرا خداوند به قلم قسم سوگند خورده و قلم در مکتب ما جایگاه ارزشمند دارد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی، ادامه داد: رسانه ملی با توجه به تاثیرگذاری که دارد باید در این عرصه وارد شده و بکوشد تا با تبلیغ گسترده، این امر مهم فرهنگ سازی شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: هرچند با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستیم، اما نباید فرهنگ فراموش شود.

آيت الله خاتمی با تاکید بر حل مشکل گرانی کتاب و ضرورت نظارت بر چاپ و نشر کتب، تصریح کرد: باید حواسمان باشد که حتی یک کتاب مسموم هم نباید عرضه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه تاکید کرد: مسئولان باید بدانند که انقلاب ما، اسلامی است و نباید به بهانه آزادی قلم، کتاب‌های مسموم را گسترش دهیم؛ زیرا این مسئله این خلاف آزادی است و باید وزارت ارشاد در این بخش توجه لازم را داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه یادآور شد: باید وزارت ارشاد، بخش نمایشگاه بین‌المللی کتاب عربی و حوزوی را در قم مورد توجه قرار دهد

آيت الله خاتمي با اشاره به این که توجه به کتاب و بازی‌های کودکان بسیار مهم است، یادآور شد: مهاجمان فرهنگی، در این عرصه سرمایه‌گذاری می‌کنند و باید با ایجاد جاذبه، کالاهای فرهنگی مناسب در اختیار کودکان قرار داده شود تا دیگران این خلأ را که پر نکنند؛ البته این مسئله به تنهایی از عهده مسئولان بر نمی‌آید، اما می‌توان در حد توان گرانی، کتاب را کنترل کرده و اجازه ندهند این موضوع گسترش یابد.

آيت الله خاتمی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه در مجتمع ناشران، گفت: این اقدام ابتکار خوبی است و مردم هم می‌توانند به راحتی کتاب‌های مد نظر خود را خریداری کنند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha