شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله ممدوحی

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تدوین نقشه جامع اسلامی سازی علوم انسانی، گفت: بی شک نخبگان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در خط مقدم اسلامی سازی علوم انسانی قرار دارند.

آیت الله ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: فرآیند اسلامی سازی و تحول مطلوب در علوم انسانی کشور محقق نمی شود، مگر آن که نخبگان حوزه و دانشگاه در تعامل و همفکری با هم بتوانند نقشه جامع این تحول را تهیه و مقدمات اجرایی شدن آن فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه علوم انسانی در رشد و پیشرفت مادی و معنوی جامعه، گفت: بی شک اصول فکری و فرهنگی هر جامعه ای را همین علوم تشکیل می دهد و لذا اهتمام به تحول مورد نظر در این باره برای رشد و توسعه کشور بر مبنای الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی، امری اجتناب ناپذیر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: علوم انسانی که در دانشگاه های ما تدریس می شود، چندان مطابق با آموزه های دینی نیست و باید در آن تحول اساسی شکل داد تا به هدف اسلامی سازیِ علوم انسانی دست یابیم.

آیت الله ممدوحی تاکید کرد: اگر ما امروز به فکر جبران عقب افتادگی های خود در این رابطه نباشیم، آسیب های فراوانی متوجه کشور خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha