شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فضای مجازی

حوزه/ حجت الاسلام علی سالاری گفت: امروز فضای مجازی به جولانگاه نشر عقاید ضددینی و الحادی تبدیل شده است، به طوری که روزانه و حتی به صورت ساعتی شبهات زیادی از سوی دشمنان اسلام از طریق این فضا منتشر می شود.

حجت الاسلام علی سالاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به تحولات روز جامعه، اظهار داشت: حوزه های علمیه و دیگر مراکز علمی و آموزشی کشور موظفند که برای ارتقا سطح تحصیلی و آموزشی امکانات خود را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهند.

این استاد حوزه ادامه داد: البته این تحول در حوزه ها و مدارس علمیه بسیار حساس تر است، زیرا روحانی در جامعه اسلامی جایگاه خاص خود را دارد، لذا تربیت طلاب با معلومات بالا برای آینده جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه طلبه امروزی باید از ویژگی انقلابی گری برخوردار باشد، بیان داشت: طلبه ای که در بحث انقلابی بودن نگاهی سطحی داشته باشد، هرگز نمی تواند و نخواهد توانست به عنوان یک روحانی مجرب و متعهد به جامعه اسلامی خدمت کند.

حجت الاسلام سالاری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه طلاب در آینده خود وظایف سنگینی خواهند داشت، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید حوزوی درباره وظایف طلاب موضوعات مهمی را بیان فرمودند که بسیار مهم و حائز اهمیت می باشند.

این استاد حوزوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب برای طلاب 3 وظیفه را تعریف کردند که این وظایف شامل «تبیین اندیشه های ناب اسلامی»، « تبیین واقعیت اسلام التقاطی و اسلام آمریکایی» و «هدایت دینی مردم» است.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: نگاه رهبر انقلاب به مبحث فضای مجازی نگاهی دقیق و پیگیر است؛ معظم له به خوبی از فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی آگاه هستند و از این روست که یکی از وظایف طلاب را تبیین اندیشه های ناب اسلامی در فضای مجازی عنوان فرموده اند.

این استاد حوزه بیان داشت: امروز فضای مجازی به جولانگاه نشر عقاید ضددینی و الحادی تبدیل شده است، به طوری که روزانه و حتی به صورت ساعتی شبهات زیادی از سوی دشمنان اسلام از طریق این فضا منتشر می شود.

وی تصریح کرد: طلبه باید هم در سواد رسانه ای و هم در بحث فضای مجازی بسیار تسلط داشته باشد و سلاح دشمن را علیه خودش به کار ببرد.

حجت الاسلام سالاری گفت: یکی دیگر از وظایفی که رهبر معظم انقلاب برای طلاب تعریف نمودند، «هدایت دینی مردم» بود. معظم له طلبه را سرباز امام زمان (عج) معرفی می نمایند و از این قشر انتظار دارند که برای فردای جامعه اسلامی یک مبلغ دینی کامل و با معلومات باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha