پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام موسوی

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی در ششمین جلسه تدریس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن گفت: مؤمنین حقیقی به وعده‌های الهی ایمان دارند؛ چراکه در دین‌داری خود، تنها رضای خدای متعال را در نظر می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ششمین جلسه تدریس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن توسط موسسه آموزشی پژوهشی صراط انقلاب برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ سید منصور موسوی، استاد حوزه علمیه، در ابتدای این جلسه، اظهارداشت: پیش از طرح مباحث علمی باید قلب ما مشتاق باشد تا این معارف به حیطه عمل درآیند.

وی ادامه داد: انسان موجودی است که هر چیزی را که با عقلش پذیرفت، لزوماً قلبش آن را نمی‌پذیرد.

حجت‌الاسلام موسوی، با اشاره به فنون تبلیغ دین تأکید کرد: مبلغین باید این نکته را بدانند که حرف‌های خوب را به‌خوبی ادا کنند تا بر دل مخاطب بنشیند؛ از این رو در روایت داریم که اگر مردم زیبایی‌های کلام اهل‌بیت را بشنوند ایشان را تبعیت می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه، با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن گفت: ایمان مورد نظر اسلام، ایمانی است که آگاهانه و همراه با عمل باشد تا ارزشمند تلقی شود.

وی با اشاره لزوم تطهیر قلب برای پذیرش معارف دینی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم با اینکه مطلبی را عقلا می‌پذیرند، اما قلبا به آن ایمان ندارند؛ چراکه چرا قلب آن‌ها مریض است.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه ضمن نقد مبانی مدیریتی در تمدن غرب، گفت: نظام مدیریت غربی به انسان‌ها فشار می‌آورد آنان را در راستای برقراری نظم اجتماعی کنترل کند.

استاد کلاس طرح کلی اندیشه اسلامی، وظیفه امام در سیستم مدیریت اسلامی را نسبت به مدیران غربی متفاوت دانست و افزود: امام شخصی است که پیشرو امت خویش است و تمامی فعالیت‌های خود را در راستای احیا قلوب مردم انجام می‌دهد.

وی با طرح این نکته که یکی از سخت‌ترین مراحل ایمان، ایمان به وعده‌های الهی است، تأکید کرد: مؤمنین حقیقی به وعده‌های الهی ایمان دارند؛ چراکه در دین‌داری خود، تنها رضای خدای متعال را در نظر می‌گیرند.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه گفت: خداوند به ما نعمات زیادی عطا کرده است. ما به دنیا آمده‌ایم تا این نعمت‌ها را زیاد و استعدادها را شکوفا کنیم و در نهایت به صاحب اصلی‌اش بازگردانیم.

وی استفاده از ادبیات متناسب با مخاطب را لازمه فعالیت‌های تبلیغی دانست و گفت: بسیاری از افرادی که در عرصه تبلیغ دین به موفقیت چشمگیری دست یافته‌اند، اصراری بر استفاده از ادبیات صرفاً دینی ندارند.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان تأکید کرد: بسیاری از مخاطبین ما اصلاً با چنین ادبیاتی آشنا نیستند؛ لذا لازم است در امر تبلیغ، از ادبیات عرفی و انسانی بیشتر استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha