شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پلیس اسلامی در هر شرایطی از خط عدالت خارج نمی شود، گفت: نیروی انتظامی نسبت به نوامیس مردم و تمامیت ارضی کشور غیرت ملی ، دینی و احساس مسئولیت دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله سید احمد خاتمی، در جمع کارکنان یگان ویژه استان آذربایجان شرقی، با تقدیر و تشکر از عملکرد مطلوب نیروی انتظامی درسطح جامعه، اظهار داشت: رضایت و خرسندی رهبرمعظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا از عملکرد ناجا و روند حرکت صحیح نیروی انتظامی مایه افتخار است که این امر مسئولیت های پلیس را در برقراری نظم و امنیت، پاسداری از حریم ولایت و امنیت و نیز حفظ و پاسداشت ارزش های انقلابی و اسلامی سنگین تر می کند.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم؛ عمل به وظیفه است، افزود: وظیفه ذاتی نیروی انتظامی، خدمت رسانی به مردم بوده که در رأس این وظیفه پایدار کردن امنیت است که بحمدالله نیروی انتظامی در ایجاد، تأمین و توسعه نظم و امنیت موفق است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نسبت به تمامیت ارضی کشور غیرت ملی و دینی دارد، گفت: ناجا به واسطه مأموریت های ذاتی دارای بیشترین ارتباط با مردم بوده، بنابراین نوع برخورد و رفتار با مردم بسیار حائز اهمیت است، همواره باید اخلاق مداری، برخورد خوب و شایسته با مردم رویکرد ماموران ناجا باشد.

آیت الله خاتمی، پلیس اسلامی را معرف آرمان های جامعه اسلامی برای عینیت بخشیدن به اصل عدالت و برابری دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با عملکرد جهادی و انقلابی خود بر اساس منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری(حفظه الله)،جای خود را در قلوب امت حفظ خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: امروز نیروی انتظامی به فضل خداوند متعال عزیز و در قلوب مردم جای گرفته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ناجا پیشانی نظام و یگان ویژه خاکریز  این پیشانی  است، عنوان کرد:یگان ویژه باید به خود ببالد که مصداق آیه شریف "اشداء علی الکفار روحماء بینهم" که در برابر استکبار جهانی و ابر قدرت ها که حرف کفر و مفتی می زنند اعلام حضور کرده و نقشه آنها را بر سرشان خراب می کنند، این افتخار بزرگی است که ناجا کما فی السابق در ماموریت ها خود با حضوری مقتدرانه و با صلابت ارمغان آور امنیت و آرامش و آسایش خیال برای مردم و جامعه باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پلیس در  تراز نظام اسلامی در هر شرایطی از خط عدالت خارج نمی شود و نسبت به نوامیس مردم و کشور، غیرت ملی ، دینی و احساس مسئولیت دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگار رهبری به اقدام انقلابی ناجا برای برخورد با  بی حجابی اشاره کرد و گفت: بی حجابی در نظام جمهوری اسلامی جرم مشهود است و وظیفه نیروی انتظامی است که در برابر جرم مشهود بایستد که امنیت اخلاقی و روانی این جامعه در سایه رعایت حجاب است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ارزش عفاف و حجاب در حفظ ارزش های اسلامی و کرامت انسانی است، بیان داشت:حجاب سابقه دیرینه در این مرز و بوم دارد ، فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ایرانی رواج داشته و همه به آن پایبند بودند و بعد از اسلام این وظیفه سنگین تر شده است.

آیت الله خاتمی در پایان با تاکید براینکه پلیس در نظام اسلامی باید بصیرت سیاسی، جامعه نگری و واقع نگری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی داشته باشد، گفت: بصیرت انقلابی و سیاسی، عدالت و برخورد حکیمانه با مردم، خود آگاهی، خود کنترلی، صیانت و مراقبت هوشیارانه از ویژگی هایی است که پلیس را در تراز جمهوری اسلامی قرار می دهد که بایستی با برنامه ریزی گسترده، مهارت های علمی و حرفه ای وارد میدان عمل شویم و انتظارات و خواسته های مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا را محقق کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha