جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس عربیان - حوزه کردستان

​حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی جامع از سوی رسانه ها به ویژه خود ما مسئولان حوزوی، هنوز طلبه و محیط طلبگی برای اکثر افراد جامعه ناآشنا و گمنام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب کردستانی اظهار داشت: ورود به حوزه علمیه برای شما هم وظایف بسیار سنگینی به دنبال خواهد داشت و هم اینکه خداوند متعال شما را برای سربازی حضرت ولیعصر (عج) انتخاب نموده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: امروز نگاه خانواده های شما به اخلاق، منش و انسانیت شما است، لذا باید با خوب درس خواندن به عنوان یک طلبه انقلابی جواب اعتماد خانواده خویش را بدهید.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه برخی از افراد بدون اینکه اطلاعی از طلبگی داشته باشند، علیه آن تبلیغات منفی می کنند، بیان داشت: متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی جامع از سوی رسانه ها به ویژه خود ما مسئولان حوزوی هنوز طلبه و محیط طلبگی برای اکثر افراد جامعه ناآشنا و گمنام است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: دوران طلبگی از جهاتی شباهت بسیاری به دانشجو بودن دارد، ولی در کل وظایف یک طلبه نسبت به یک دانشجو بسیار مهم تر و حساس تر است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه دوران طلبگی فرصت مغتم و تکرار نشدنی برای هر طلبه ای است، بیان کرد: در دوران طلبگی، همه شما به مسایل و مباحث عظیم اسلامی و دینی آشنا می شوید و برای آینده اسلام می تواند نقش هادیان دینی را داشته باشید.

این استاد حوزوی تاکید کرد: شما طلاب در این دوران باید سعی کنید به روز حرکت نمایید و علوم دینی و اسلامی را با شرایط موجود به روز نمایید، زیرا در این صورت است که در آینده توانایی تبدیل شدن به یک روحانی جامع را خواهید داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه اظهار داشت: آموختن علوم دینی همراه با تهذیب و پژوهش شما را در فهم بیشتر مباحث دینی کمک خواهد کرد و نیز اینکه در دوران تحصیل تنها به کتب درسی اکتفا نکنید و از منابع عظیم اسلامی و دینی که به صورت مکتوب در جامعه وجود دارد نهایت استفاده را ببرید.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود عقاید و باورهای خرافی و شبهات دینی در جامعه، عنوان کرد: اگر می خواهید که پاسخگوی قاطع به شبهات دینی جامعه باشید، باید به کتب های دینی به ویژه آثار علامه شهید مطهری مراجعه نمایید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: آثار شهید مطهری در مباحث دینی از غنای بسیار زیادی برخودار است و مطالعه آثار این بزرگوار کمک شایانی به ادامه روند تحصیلی شما خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان گفت: از این رو از به اساتید محترم پیشنهاد می کنیم که طلاب را به مطالعه کتب غیر درسی و نیز انجام اقدامات پژوهشی تشویق نمایند تا طلابی انقلابی و ولایتمدار داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha