جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علما در جمع طلاب مدارس علمیه حافظین قرآن

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه در جمع ۳۰۰ نفر از طلاب حافظ قرآن سراسر کشور، گفت: انس با قرآن مایه آرامش در دنیا و آخرت و نسخه عاقبت بخیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، در جمع 300 نفر از طلاب مدارس علمیه حافظین قرآن سراسر کشور در مدرسه امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه، گفت: انس با قرآن زمینه ای آسان برای هدایت انسان است و با هدایت کلام الهی نور خدا بر دل و جان آدمی خواهد تابید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تمسک به حدیث پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند:« إِنَّ لِرَبِّکُمْ فِی أَیَّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا.» در ایام عمر شما نسیم هایی وجود دارد، با همه وجود این فرصت ها و نفحات الهیه را برای خود بگیرید، افزود: در سنین جوانی شما بدنبال اُنس با قرآن باشید که همدمی با کتاب خدا برکاتش در دنیا و آخرت شامل حال شما خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از وظیفه خود در قبال قرآن کوتاهی نکنید و از این فرصت استفاده لازم را ببرید و روح و روان خود را با قانون الهی آشنا نمائید.

آیت الله علما با بیان اینکه انس با قرآن آرامش روح و روان را در پی دارد و تنها اَنیس واقعی انسان قرآن است چون کلام خداست، گفت: همه والدین، فرزندان، رفقا، انسان را ترک می کنند و تنها می گذارند، ولی این انس با قرآن و کلام خداست که مونس انسان خواهد ماند.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه با بیان کلام امیرالمومنین(ع) که فرمودند:« الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر» فرصت مانند ابر از افق زندگی می‌گذرد، مواقعی که فرصت‌های خیری پیش می‌آید غنیمت بشمارید و از آن‌ها استفاده کنید.»، ابراز داشت: چه فرصت خیری بهتر از بهار جوانی که اگر در مسیر قرآن قرارش دهیم تمام وجود انسان مملو از نور خدا می شود و خیرات و برکاتش هم به سایر بندگان پروردگار می رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha