شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی به ویژه با مبارزه بی حجابی براساس وظیفه قانونی خود عمل می کند و عملکرد ناجا در این رابطه قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، در جمع فرماندهان و کارکنان انتظامی استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه نیروهای مسلح به عنوان بازوان پرتوان مردم هستند، اظهار داشت: از ویژگی های نیروهای مسلح محبوبیت و مردمی بودن آنهاست که در سایه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) وحدت بسیار خوبی بین نیروهای مسلح برقرار است.

وی، نیروی انتظامی را نیرویی در تراز انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، ناجا به عنوان پلیس اسلامی و دینی بوده و به مصداق آیه شریفه «اشدّاء علی الکفار و رحماء بینهم» باید در مقابل بدخواهان نظام و اغتشاشگران با اقتدار بایستد و در مقابل مردم و شهروندان با مهر و عطوفت برخورد کند.

آیت الله خاتمی، پلیس ایران را مصداق و نمونه «شرطه الخمیس» زمان امامت امام علی علیه السلام معرفی کرد و گفت: در زمان حکومت مولای متقیان با انتخاب افرادی باایمان و کاردان در قالب شرطه الخمیس کلیه نظارت و کنترل صنوف، نظم و امنیت بخشی جامعه و اشرافیت بر امور جامعه بر عهده آنان بود .

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرنگان رهبری با تقدیر و حمایت از اقدامات پلیس در برخورد و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، تصریح کرد: نیروی انتظامی تمام آبرویش را در کف دستش گذاشته و با ناهنجاری های اجتماعی علی الخصوص بدحجابی و کشف حجاب مبارزه و با هنجارشکنان مقابله می کند که این کار ارزشمند و ستودنی است.

وی با بیان اینکه در موضوع حجاب و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، 26 دستگاه برابر قانون و نظر شورای انقلاب فرهنگی مسئول هستند،گفت:متاسفانه برخی دستگاه ها کنار نشسته و فقط ناجا در نوک این پیکار به وظیفه قانونی خود عمل می کند.

چادر مشکی تعظیم شعائر الهی است

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری، چادر مشکی را شعائر اسلام معرفی کرد و گفت: بانوان باحجاب که چادر مشکی به سر دارند ضمن تعظیم شعائر الهی، این پیام را می دهند که به دین اسلام و مسائل اعتقادی آن پایبند هستند.   

امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه کارکنان ناجا با بصیرت هستند،گفت: بصیرت یعنی دشمن شناسی و اقدام به موقع در مقابل توطئه های دشمنان است.

آیت الله خاتمی به انواع تحریم های آمریکا در طول تاریخ انقلاب اشاره کرد و افزود: هدف از این تحریم ها و تحمیل گرانی های افسارگسیخته این است که مردم را از نظام و انقلاب جدا کنند ولی ملت مثل همیشه و باداشتن بصیرت که نسخه درمان این توطئه ها است به حول و قوه الهی بر این تحریم ها نیز فائق خواهند آمد.

وی در ادامه لباس و منصب پلیس را مقدس دانست و تاکیدکرد: کارکنان نیروی انتظامی باید شان و منزلت این لباس مقدس را نگه داشته و در خصوص رفتار و کردار خود و خانواده و بستگان خود نیز حساس باشند.

آیت الله خاتمی در پایان از اقدامات و عملکرد فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی و از مدیریت سردار حسین عبدی تقدیر و بر رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع تاکید و خاطرنشان کرد: مردم ولی نعمت ما هستند باید در امر و نهی کردن رعایت ادب و نزاکت مد نظر شما بوده و با مهر و محبت با آنان برخورد کنیم.

گفتنی است،در ابتدای این جلسه،حجت الاسلام غلامی رئیس عقیدتی سیاسی استان گزارش مختصری از عملکرد فرماندهی انتظامی در حوزه فرهنگی و عقیدتی سیاسی ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha