جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمله به مساجد نیوزلند

حوزه/ کمیساریای ارشد حقوق بشر با بیان اینکه از مسلمانان در تحقیقات حقیقت یابی در رابطه با حمله تروریستی کرایست چرچ نیوزلند استفاده نمی شود، از کمیته تحقیقات خواست از همکاری جامعه اسلامی نیز بهره مند شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از rnz، کمیساریای ارشد حقوق بشر ضمن اشاره به شکایت مسلمانان درباره عدم مشارکت آنان در تحقیقات حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند، از کمیته تحقیقات خواست از همکاری جامعه اسلامی نیز برای استفاده کنند.

کمیته تحقیقات توسط قاضی سرویلیام یانگ و دیپلمات سابق ژاکوی کین، تحقیقات درباره متهم تیراندازی در مساجد و فعالیت هایش پیش از وقوع حادثه 15 مارس و همچنین نقش آژانس های امنیتی نیوزیلند را به عهده دارند. پائول هانت کمیساریای حقوق بشر در این باره گفت: اعضای جوامع اسلامی همچنان نگرانی شان را از عدم  دخالت دادن شان در تحقیقات نشان می دهند. بنابراین ما از کمیته تحقیقات رویال می خواهیم تا تلاش هایشان را برای استفاده از اعضای جامعه اسلامی در تحقیقات به ویژه در کرایست چرچ به کار بگیرند.

آقای هانت گفت که دستورات محرمانه بوده و نمی تواند صحبت بیشتری درباره کمیته تحقیقات داشته باشد. وی در ادامه تاکید کرد که این کمیته بررسی باید شفافیت اجتماعی و عمومی بیشتری در کارش داشته باشد.

گفته می شود در حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ که 15 مارس به وقوع پیوست، مهاجم استرالیایی تبار حامی برتری نژاد سفید، با شلیک به نمازگزاران، 51 تن را کشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha