جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شکایت یک مسلمان از آزارها در قهوه خانه قدیمی در کارولینای شمالی

حوزه/ یک مرد مسلمان در شهر شارلوت از طریق شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) شکایت نامه ای را علیه قهوه خانه قدیمی به خاطر آزار و اذیت دینی جنسی کارمندانش تنظیم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از wbtv، یک مرد مسلمان در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی از تبعیض مذهبی و آزار و اذیت جنسی به سبب مسلمان بود در یک قهوه خانه که تقریبا نیم قرن سابقه کاری دارد شکایت کرد.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) به نمایندگی از این مرد مسلمان این هفته شکایت نامه ای علیه رفتار تبعیض آمیز با کمیسیون فرصت های شغلی برابر ایالات متحده علیه قهوه خانه «اس اند دی» تنظیم کرده است. در بیانیه شورا آمده است که این مرد به سبب اصالت مذهبی و ملیت و قومیت خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در نهایت او را مجبور به استعفا کرده اند.

جابر حسن، که یک مسلمان عراقی تبار می باشد، توسط بودجه حقوقی شورای کار موفق شده این این شکایت نامه را تنظیم کنم. طبق شکایت این مرد مسلمان، مسئولین قهوه خانه از  متوجه رفتارهای زورگویانه و آزار و اذیت علیه حسن شده اند و هیچ کاری در قبال این برخوردها انجام نداده اند. و به گفته حسن حتی یکی از سرپرستانش وی را از نظر جنسی مورد آزار و اذیت قرار داده است. دیگر کارمندان از واژه های نژادپرستانه و ضداسلامی علیه وی استفاده می کرده اند.

براساس شکایت نامه تنظیم شده، این رفتارها از تاریخ 21 آگوست 2017 آغاز شده اند و تا یک ماه پیش نیز ادامه داشته اند.

زنا قلوانجی وکیل مدافع کایر گفت: این قهوه خانه وظیفه داشته مکان کاری امنی، به دور از تبعیض و آزار و اذیت از هر گونه برای کارمندان فراهم کند و یک محل کاری که نتواند چنین آموزه های انسانی پایه ای را به وجود بیاورد کاملا غیرقابل قبول است.

گفته می شود آخرین گزارش حقوق مدنی کایر از سال گذشته نشان می دهد که حوادث با انگیزه نژادپرستی در ایالات متحده در سال های 2016 تا 2017، افزایش 17 درصدی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha