جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسین نقوی حسینی

حوزه/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط اقتصادی در حال حاضر شرایط بسیاری سختی است،گفت: بی ثباتی بازار، مردم را بیشتر از هر چیزی آزار داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امشب در برنامه تلویزیونی جهان آرا از شبکه افق،‌ با موضوع بررسی «مسائل روز دولت و مجلس»، اظهار داشت: شرایط اقتصادی در حال حاضر شرایط بسیاری سختی است.

بی ثباتی بازار، مردم را بیشتر از هر چیزی آزار داده است

وی تصریح کرد: بی ثباتی بازار، مردم را بیشتر از هر چیزی آزار داده است، احساس مردم این است که قیمت‌ها لجام گسیخته است و کسی بر آنها نظارت و مدیریت ندارد و این بیشتر مردم را آزار می‌دهد.

نقوی حسینی افزود: ما در شرایط فعلی به لحاظ منابع و توانمندی اقتصادی مشکلی نداریم و همه مردم به آن اشاره می‌کنند، ما کشور غنی و توانمندی داریم و خط زرد معادن جهان است در چنین شرایطی نقدینگی ما سه برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت بسیاری از قوانین را اجرا نمی‌کند و نمایندگان سوال می‌کنند، تذکر می‌دهند و استیضاح می‌کنند اما می آیند خواهش و تمنا می کنند که استیضاح انجام نشود.

صدا و سیما باید نفوذ را به مردم نشان دهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما باید نفوذ را به مردم نشان دهد که بین مسئولان و مدیران  نفوذ می‌کنند و آدم‌ها را می‌خرند به زانو در می آورند و صدا وسیما بعد از ۴۰ سال بخاطر نفوذ یک برنامه می‌سازد که به مردم بگوید نفوذ این گونه است و اینها واقعیت است که اتفاق می افتد اما دولت فورا بودجه آن را قطع می‌کند!

وی با بیان اینکه یکی از خطرات کشور است که نقدینگی ما سه برابر شده است و ما در منابع ریالی مشکل نداریم بلکه مشکل مدیریتی است، افزود: مجلس آمادگی دارد در حوزه قانون‌گذاری موانع قانونی که باعث این آشفتگی، لجام گسیختگی و مشکلات اقتصادی مانند مسکن تولید و سرمایه‌گذاری شده است را از سر راه بردارد.

بحران مسکن حاصل ۶ سال عدم برنامه جامع دولت برای مسکن است

نقوی حسینی با بیان اینکه دولت در حوزه مسکن هیچ برنامه‌ای در شش سال گذشته ارائه نکرده است،گفت: دولت جدید با مسکن مهر که مخالف بود تا می‌گفتیم «مسکن مهر» اَخ است و به درد نمی‌خورد ، حال نتیجه آن بحران فعلی است.

وی با بیان اینکه بحران مسکن حاصل ۶ سال عدم برنامه جامع دولت برای مسکن است، افزود: اسم 3 نفر از نمایندگان مجلس دهم در قضایایی مانند هدیه و اخذ آپارتمان وجود داشت اما ممکن است نمایندگان امتیازات منطقه‌ای و محلی بگیرند در حالی که ما با همین هم موافق نیستیم به هر حال نماینده باید نگاه ملی و مذهبی کشور  داشته باشد، خب اگر چنین مواردی اشکالی دارد بیایید و آن را نقد کنید و جواب بدهید.

در پرونده دو تابعیتی‌ها در وزارت امور خارجه با یک میلیون و ۳۱۰ پرونده مواجه شدیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولانی که دو تابعیتی هستند و یا کسی که گرین کارت و اقامت دارد و خانواده او در خارج هستند بهترین بستر برای پروژه نفوذ هستند چون  کسی که دو تابعیتی است غیر از کشورش به جای دیگری هم تعلق خاطر دارد و در بررسی پرونده دو تابعیتی‌ها در وزارت امور خارجه با یک میلیون و ۳۱۰ پرونده مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه مذاکره و گفتگو با مقامات آمریکایی جزو خط قرمز جمهوری اسلامی است و ما هرگز آمریکایی‌ها را قابل مذاکره نمی دانیم،گفت: در برجام هم صراحتا را اعلام کردیم  که به هیچ وجه با آمریکا دیگر وارد مذاکره نخواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 0
    در حال حاضر که مردم نوکر و حشم و خدم آقایون و آقازاده های دوتابعیتی شون هستن!!!....