جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسین فولادی - مرکز خدمات

حوزه/ مسئول حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: با توجه به زیرساخت‌ها و زمینه‌های امروز حوزه‌های علمیه استان‌های مختلف کشور، برای رسیدن به سطح بالاتری از دانش و علم حوزوی، نیاز چندانی به حضور در قم نیست.

حجت‌الاسلام حسین فولادی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت ویژه طلاب نخبه و استعداد برتر، اظهار کرد: نخبگان حوزوی نباید به انتخابشان به‌عنوان استعداد برتر بسنده کنند، بلکه باید تلاش خود را در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر دوچندان کنند تا به درجات بالاتری از نخبگی برسند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب نخبه باید برای رشد سریع و باکیفیت، برنامه‌ای استراتژیک در نظر داشته باشند و بدانند که مسیر دانش‌اندوزی در حوزه علمیه شامل زمینه‌های گوناگونی است و نمی‌توان در تمام زمینه‌ها به‌طور کامل رشد کرد؛ بلکه باید از همان ابتدا در مسیر مشخصی گام برداشت.

حجت‌الاسلام فولادی با اشاره به اینکه خیلی از طلاب جوان علاقه‌مند به گذراندن دوران تحصیلی خود در حوزه‌های علمیه استان قم هستند، تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌ها و زمینه‌های امروزی حوزه‌های علمیه در استان‌های مختلف کشور، نیاز چندانی به حضور در حوزه‌ علمیه قم به‌منظور رسیدن به سطح بالاتری از دانش و علم حوزوی نیست و در هر مدرسه علمیه کشور نیز می‌توان به منابع مورد نیاز و باکیفیت دسترسی داشت.

وی افزود: گاهی تحصیل و نخبه بودن در حوزه‌ای غیر از قم طلاب را بهتر و سریع‌تر در مسیر شکوفایی پیش می‌برد.

مسئول حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه علمیه کشور گفت: نخبگان و استعدادها برتر حوزوی کشور باید در مسیر شکوفایی استعداد خود و برای رسیدن به هدف نهایی خود تلاشی چشم‌گیر و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیقی داشته باشند.

حجت‌الاسلام فولادی با تأکید بر الگوبرداری از زندگی بزرگان حوزوی برای نیل به این هدف، اظهار کرد: الگوبرداری از زندگی بزرگان حوزوی امر پسندیده است؛ اما باید در نظر داشت که هر شخصیتی شرایط زندگی و شخصیتی مخصوصی دارد و باید با توجه به این شرایط برای آینده خود برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha